2005-07-21

Utrop från en skrivkurs

För att vara på skrivarkurs skriver jag väldigt lite. Knappt ens dagbok. Det är som om orden bara räcker till övningarna och samtalen, som om de var ransonerade - hemska tanke! Inte skrivkramp, men inte heller det skrivarflöde, som jag hade hoppats på. Och nu ser det ut som om jag inte skulle ro i land den skrivuppgift vi har fått, som måste vara klar ikväll för att kunna diskuteras imorgon. Illa. Jag kan ju ta en redan existerande text - bättre en gammal än ingen alls! Men det skulle kännas som ett nederlag.



Och varför denna blockering nu, när jag har fått sådana goda omdömen om de tre texter jag (hittills) har presenterat?



Ett svar tror jag är att jag helt enkelt inte vill skriva om det "fröken" har förelagt oss! Jag vill arbeta med Berättelsen. Den skymmer alla andra texter. Ger nästan inga glipor för något annat att slinka igenom. Det hjälper inte att jag bedyrar den att jag ska ägna den min fulla uppmärksamhet bara kursen är över.



Jäkla självupptagna monster till Berättelse! :P



---
The final countdown (aka count your blessings):

18-23/7: Kvinnor skriver
23-28/7: Hälsar på Felicia