2005-07-13

Tankeirrbloss

Jag tänder en cigarett och öppnar pärmarna till en av mina favoritböcker, Bodil Malmstens Priset på vatten i Finistère. Kanske t.o.m. min främsta favorit i hennes digra produktion, de underbara diktsamlingarna inkluderade. Ännu en omläsning. Jag brukar bli inspirerad av henne i allmänhet, av Priset på vatten i Finistère i synnerhet.



Men tankarna fladdrar. Vägrar att landa. Tre sidor, innan jag inser att jag inte har sett en enda rad, egentligen.



Inte vet jag vad jag annars vill göra. Det är fyrtiofem minuter innan Badjävlar startar, den ska jag se om jag så ska behöva spika fast mig själv i soffan!



Men jag tror, nej jag vet, att det är ett bra tecken, att jag börjar känna mig rastlös. Då börjar Operation Varva Ned komma till ett slut, och jag kan fullt ut famna semestern i glad kreativitetslusta och dito ambitioner!



Och snart, bara fem dagar kvar nu, åker jag till
Kvinnor skriver!



---
The final countdown (aka count your blessings):



18-23/7:
Kvinnor skriver
23-28/7: Hälsar på Felicia