2005-07-17

Tänk om...

Pftnrr, börjar faktiskt känna mig smått nervös. Inte för resan, direkt, jag har då flängt med flyg och tåg och allt vad det varit så att det räcker och blir över, och det är ju i mitt eget hemland jag ska röra mig! Men inför kursen börjar det kännas aningens nervöst...



... jag menar, tänk om jag inte gillar någon alls, och/eller blir helt utanför gruppen? Tänk om jag får skrivkramp - även om jag inte tänker acceptera det! Tänk om jag blir sjuk! Tänk om det regnar hela veckan och jag måste sitta i ett litet rum tillsammans med en vilt främmande människa (eget boende kostade extra)! Tänk om tänk om... jaaa, himlen kan ju ramla ned, eller så blir det storm och vi blir sittande på den där ön (som säkert är vacker, men inte i storm då, kanske) och jag blir utanför gruppen och har skrivkramp och tänk om jag då inte har tillräckligt med mig att läsa!!!!!



Hahaha!



Ja ursäkta. Jag är en "worst case scenario" människa, och måste alltid måla fan på väggen... inget kan bli så hemskt som jag kan föreställa mig det!



Få se nu. Vad är det värsta som kan hända?
- Jag blir utkastad från kursen för att jag skriver så jävla dåligt! -
Se där, vad lätt den tanken kom då!
Hmm. OK. Låt oss ponera detta.
Har någon här hört talas om att en deltagare i en skrivarkurs har tvingats lämna kursen? På grund av för dåligt skrivande?
No. Highly unlikely!



Å andra sidan, någon måste ju vara den första...



---
The final countdown (aka count your blessings):



18-23/7: Kvinnor skriver
23-28/7: Hälsar på Felicia

5 Comments:

  • *skrattar* Jag känner så väl igen mig i din beskrivning av att spara städandet till sista minuten. ;o)

    Hoppas du får några riktigt givande dagar på kursen (och efteråt)! Skrivkrampen kommer att släppa när du väl är på plats, ska du se! Lycka till! *vinkar*

    By Anonymous Anonym, at tisdag, juli 19, 2005  

  • Japp, lycka till och njut!

    By Anonymous Anonym, at tisdag, juli 19, 2005  

  • Min svensklärare sade alltid att "ponera att" är ett gammalt uttryck som ej bör användas i onödan, så om du bara utesluter ordet ponera så blir nog allt bra ska du se!;o)...*ler och önskar lycka till*

    By Blogger maruschka, at tisdag, juli 19, 2005  

  • Jag är FÖR att vi använder alla ord vi har! Ponera att vi skrotade alla ända fram till 80-talet. Vad bleve det då (Fram för konjunktiv också!)Öööhhh, äääh.... typ... åhanba... åssbava...

    Jag känner precis igen dina farhågor - så tänker jag alltid: tänk om det blir tråkigt!?!?! Men sen tänker jag att JAG* är ju med, och då får jag väl ta lite ansvar för att det inte blir tråkigt.
    *här menar jag "du" fast jag skriver "jag" för du måste läsa "jag" men om jag skriver "du" osv... :)

    By Blogger Bloggblad, at onsdag, juli 20, 2005  

  • Snigel: Tur att det finns fler "sista minuten"-städare :)

    Carina: Tack för lyckönskningen. Det var en väldigt bra och rolig kurs, kunde inte ha varit bättre, faktiskt. Jo, i och för sig, jag kunde ha SKRIVIT mer. Men det kommer!

    Maruschka: Men jag gillar ordet "ponera" ;)

    Bloggblad: Hahaha! Ja skulle vi bara använda sådana ord så skulle det kanske vara lättare att skriva. ;) Men bra mycket tråkigare!

    By Blogger carra, at lördag, juli 30, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home