2005-07-14

Det kom ett brev...

... från Sveriges Radio, av alla! Gult och fint tycktes det vara, efter vad jag kunde se genom "fönstret". Misstänksamt - säkert var det något fint sätt att tala om att de har höjt TV-avgiften med typ 100 % för att EU säger si och så! - sprättade jag upp kuvertet och gluttade ned på det gula papperet.



Svensktoppsjuryn!



var det första mina ögon föll på.



Eh?



Jag slet upp kuvertet:



Du är under fyra veckor välkommen att delta i Svensktoppsjuryn!



Men har man sett på maken - moi?! Som couldn't care less när det gäller Svensktoppen; jag visste inte ens vilken kanal det går på nuförtiden. (Nu vet jag det.)



Som för att förvissa mig om att jag har de rätta kvalifikationerna, skyndade sig brevet att tillägga:



Alla i juryn är lika viktiga för att kunna spegla hela Sveriges musiksmak. Även om du inte regelbundet lyssnar på Svensktoppen, utan bara är musikintresserad i största allmänhet är vi tacksamma för just din röst.



Yadda, yadda. Smicker, smicker.
Men OK. Det kan ju vara något att berätta för barnbarnen. Även om det verkar högst osannolikt att jag får några sådana ;)



Jag, en Svensktoppsjurymedlem... herregud! What's next?? :D



---
The final countdown (aka count your blessings):



18-23/7: Kvinnor skriver
23-28/7: Hälsar på Felicia

1 Comments:

  • Aah, hur coolt ar inte det? Vara med i svensktoppsjuryn. Allvarligt, alltsa! Ok att fenomenet sjunkit rejalt i bade status och standard de senaste, sag, 15 aren, men anda. Jag har alltid undrat hur en svensktoppsjurymedlem ser ut. Tur att du har ett foto pa din blogg. :-)

    By Blogger Carina, at måndag, juli 18, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home