2005-07-17

On my way

Varför städade jag inte igår, när det var så dåligt väder? Varför skjuter jag alltid på städningen till sista minuten? Varför har jag alltid så mycket städning... just det, den frågan kanske besvaras av den strax innan :)



Har gnott som en gnu större delen av dagen med städning, tvättning, packning och annat. Ute lyste solen. Det var varmt! kände jag när jag cyklade till affären i ett ärende. Svetten lackade. Ryggen värkte. Jag fick ont i fötterna. Jag var konstant törstig, trots att jag drack kopiösa mängder med vatten. Till sist fick jag ont i nacken också - men tack för den, precis vad jag vill ha när jag ska åka på skrivarkurs om mindre än ett dygn!



Eftersom jag inte kunde skylla eller vara arg på någon annan än på mig själv, och jag inte ville bli ovän med mig själv så här strax innan avresa, så retade jag istället upp mig på och skällde snart ut alla imbecilla, infantila och outhärdliga reklamjinglar på radion! :D Värst är TV3, som låter en "barnröst" (sådär fjantigt tillgjord barnröst, säkert en vuxen, som det alltid är i reklamen) skrika i säkert två minuter om att de visar film på TV varje kväll!



Till sist vrålade jag åt ungjäveln att hålla käften! :D



Det var då jag insåg att det kanske kunde vara bra med en paus. ;)



Nu är det klart i alla fall. Jag tog en låååång kall dusch, och slängde sedan omkull mig i soffan för att pusta lite. Det bar sig inte bättre än att jag somnade. Hrm.



Nu dricker jag iste och röker en cigarett. Ögonen svider av trötthet, och jag borde verkligen kasta omkull mig, jag ska ju upp klockan fem... Men jag vill inte. Inte riktigt än. Jag vill bara sitta här och röka och lyssna på jazz (ingen mer reklamfinansierad radio på några år för mig! ;)) och njuta av att känna förväntan pirra i kroppen. Det är nästan det bästa med en resa, det där lätta pirrandet.



Jag vet inte om jag kommer att kunna uppdatera medan jag är på ön. Men jag kommer säkerligen att skriva dagbok. Så får jag väl lägga ut dem när jag har återvänt till "civilisationen", d.v.s Uppsala, där jag ska tillbringa ett par dagar i kära vänners sällskap, innan jag åker hem. Tio dagar blir jag borta. Gud så skööönt...



---
The final countdown (aka count your blessings):



18-23/7: Kvinnor skriver
23-28/7: Hälsar på Felicia