2005-07-15

Mania

Kan ni fatta att folk sitter och köar för att vara först att köpa den nya Harry Potter-boken?!



Don't get me wrong; jag älskar dessa böcker! Och kommer att slita denna senaste part från hyllorna så snart jag bara kan.
Men att köa för att få köpa den... nää!
Jag vet faktiskt inte vad jag skulle köa för att få köpa. Möjligtvis ett dygn med Ralph Fiennes, everything included.
Möjligtvis! ;)



Roligast av allt är rapporterna om de lyckligt utvalda de enskilda personer som råkat komma över en kopia av den nya romanen flera dagar innan den officiellt började tryckas!! Och som sedan gaaaaah! "tvingats" lämna tillbaka böckerna.
Fatta!
asg!!!



Bästa jävla PR-kuppen, if you ask me.



Men om säger om! jag hade lyckats slå klorna i en äkta Rowling ett par dagar före officiellt publiceringsdatum...
... inte fan hade jag då släppt den ifrån mig förrän jag hade läst den! Om så fan och hans advokatmoster och Ralph Fiennes hade stått där på tröskeln och krävt det! Köpt är köpt och här ska läsas - inget rubbar ett boktok!



Gud i himmel vad jag längtar efter att få slå klorna i den här boken...
Jag skulle teoretiskt sett kunna köpa den redan imorgon! Jag har ett presentkort att utnyttja, som jag fick av jobbet i fyrtioårspresent, som skulle kunna köpa mig den där boken. Men jag har faktiskt - faktiskt! - inte tid att läsa den just nu, med skrivarkursen i faggorna. Ety, börjar jag läsa är det kört...
... som jag läste ut nummer fem av Harry Potter-böckerna på mindre än ett dygn!



Se där, Ingrid och ni andra, som tror att jag inte kan skjuta på mina nöjen! ;)



---
The final countdown (aka count your blessings):



18-23/7: Kvinnor skriver
23-28/7: Hälsar på Felicia

4 Comments:

  • Jag var lite frestad att åka in till SF-bokhandeln i natt, men jag kan skjuta på min nöjen och skulle aldrig i livet slösa bort flera timmar på nattliga expeditioner inne i Stockholms centrum.

    Skämtade bara! Jag är urdålig på att skjuta på min nöjen. Jag var bara för trött för att åka. Jag lägger mig sällan senare än tolv ens på semestern.

    Den femte boken var utläst ca 15 timmar efter att jag hade köpt den.

    Snart bär det iväg in till stan när butikerna öppnar kl. 10.00.

    By Anonymous Anonym, at lördag, juli 16, 2005  

  • Ja, det är inte klokt egentligen... tänk att nu finns den där på hyllorna, och jag är inte där och köper den! Men jag HAR bara inte tid just nu...

    By Blogger carra, at lördag, juli 16, 2005  

  • Nu är den utläst. (12 timmar.)

    Nu får man vänta flera år på del 7. Den som ändå hade en tidsmaskin... *Suck!*

    By Anonymous Anonym, at lördag, juli 16, 2005  

  • Björn: Det var raskt! Jag har FORTFARANDE inte köpt den (30/7) kan du fatta?!

    Jontas: Jag tror inte på den där storyn om att böckerna skulle ha "råkats" släppas i förväg, etc. Det stavas snarare PR-trick! :D

    By Blogger carra, at lördag, juli 30, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home