2005-07-13

Flämt!

Inatt kom regnet. Det var inte långtifrån att det var lite efterlängtat, trots vad som tidigare sagts här i dagboken. Men det var mindre roligt att ligga vaken och lyssna på ljudet av regnet. Missförstå mig rätt; jag tycker om just det ljudet, men inte på natten om det betyder att jag är vaken... Och jag gillade definitivt inte orsaken till att jag låg vaken! Det kom nämligen något annat inatt också...



Fan! Hade så jävla ont i magen, men ville inte ta en tablett, eftersom jag hade tagit en tablett för nackvärken när jag gick och lade mig. Jag avskyr tabletter, nej fel av mig, jag hatar att ta tabletter! Och nu har jag tagit värktabletter tre kvällar på raken. Me not like! Men det har varit nödvändigt för att få en sammanhängande sömn. :P



Gav upp till sist inatt, då var klockan halv fem. Sedan sov jag som en klubbad säl i ett par timmar, för att vakna på nytt av att tabletten släppte... Meddelade mina sisters in crime, Jennie och Ingrid, att det inte skulle bli något Nydala för mig idag. Då var det grått och trist ute, så det var ingen större uppoffring. Men vid tvåtiden kom solen igen...



Jag låg på soffan och svettades och var dubbelt (inga fler tabletter!) sur. Tur att jag hade Boktokspladder i alla fall.



Känner verkligen att jag skriver Sveriges tråkigaste uppdateringar just nu! Men jag klamrar mig fast vid tanken om att varje skrivet ord är ett litet steg på väg till den stora islossningen i mitt skrivande... write a lot of crap, helt enkelt, så ska du finna orddiamanterna. Jag vet, ingen direkt tröst för de eventuella läsare, som somnar av tristess, eller för dagboksskrivaren, som också nästan somnar av tristess. ;)



Men det här är jag "ordrapar" bäst. Take it or leave it.



---
The final countdown (aka count your blessings):



18-23/7: Kvinnor skriver
23-28/7: Hälsar på Felicia