2005-08-19

Vardagslycka

Jag älskar de här dagarna, när jag vaknar upp med ett (bokstavligt talat) leende på läpparna!



Som den här dagen. Fredag. Den sista dagen på den första hela arbetsveckan efter semestern. Med en efterlängtad helg bakom hörnet.
Och med en likaledes efterlängtad, för att inte säga behövlig "date" med Älsklings-Bollen!



Himlen var grå. Men jag klädde mig tunt och snyggt. Min nya, snygga gröna outfit. Till och med "Puck-håret" var med mig; fick till värsta Hollywood-svallet, utan större insatser! Jag behöver ju inte klä upp mig för att träffa mina vänner ;) men jag ville vara fin idag, det kändes viktigt, jag ansträngde mig för att vara fin. För att jag mår bra av att känna mig fin. If that makes sense.



Solen kom och gick.
Fåfänga Johansson cyklade ned på stan på lunchen och köpte, inspirerad av Sia, nya örhängen, som skulle matcha de gröna kläderna. Av rena farten blev det ytterligare ett par örhängen. Eller "öringblänk", som pappa brukar kalla mina örhängen. Jag tror ni förstår varför när ni ser bilderna ;)



Trots målandet igår hade jag inte ont idag. Var bara lite öm i nackpartiet, men tro mig, det är ju rena söndagsskolan jämfört med hur det var t.ex. förra helgen!!!



Fixade och donade och stressade "lagom" idag; hade även tid att sladdra i telefonen med Ingrid en... ehum, ansenligt lång stund. ;) Jag var fredagsless, arbetsdagens slut kunde inte komma fort nog. Jag log fånigt mot alla, och pratade en massa strunt, inte bara med Ingrid. Jag var vardagslycklig.



Klockan fyra slog Rött upp portarna. Jag hängde inte på låset, men nära därpå. ;) Strax efter kom Bollen. Sedan hängde vi där ett par sköna timmar. ACE var också där, och hon "övergav" sitt sällskap för att joina oss en stund. Vi diskuterade bl.a. Dan Brown (författaren till den uschliga best sellern Da Vinci koden) och Virginia Woolf. Ett samtal som för övrigt skulle kunna platsa i Boktokspladder, om jag någonsin kunde återskapa det. ;)



Kunde ha suttit hela kvällen, ja natten med Boel och prata. Men det finns ju gränser för hur mycket en gamling som yours truly orkar en fredag efter en arbetsvecka ;) Kom hem vid niotiden till en utsvulten pälsboll. Ungefär halvvägs in i Harry Potter och de vises sten, som jag har sett förut, men den har fått stå på medan jag surfat och skrivit detta.



Jag borde vara dödstrött, men känner mig snarare som en katt som har svalt en fågel; maliciös och belåten. ;) Eftersom jag njuter av att ha en oplanerad, skön helg framför mig.
Kanske målar jag. Kanske sätter jag mig att titta "ordentligt" på slutet av filmen. Kanske försöker jag skriva. Kanske surfar jag lite till.
Eller vad jag nu ska hitta på, såhär i slutet av denna vardagslyxiga fredag.



Hur som helst, så är det helg nu.
Thank God! :D

5 Comments:

  • Det låter som om du haft en sån där riktigt härligt dag!

    Väldigt snygga öringblänk förövrigt, i synnerhet dom silvriga. Fast jag brukar fånga riktiga öringar på regnbågsfärgade drag. LOL (iofs HAR jag ett drag som är så snyggt att jag funderat på att göra om det till smycke. LOL)

    By Anonymous Anonym, at lördag, augusti 20, 2005  

  • Weei! Vilken härlig dag du har haft! MEn hallå vaddå? Rött? Bor du i Umeå?! :-O GRYMT snygga öringblänk också! :D

    By Anonymous Anonym, at lördag, augusti 20, 2005  

  • Hexi: Det var en toppendag i all sin enkelhet! Tycker absolut du ska göra smycke av ditt drag :)

    Sia: Yep, jag är Umeåbo. Jag trodde du visste det, men nu ser jag ju att jag inte har skrivit det i profilen. Sorry :) Och visst var det snygga "öringblänk" - undras vad pappa ska säga om dem :D

    By Blogger carra, at lördag, augusti 20, 2005  

  • Nu finns draget uppe till beskådan på sidan. LOL Önskar bara att det inte vore så tungt.

    By Anonymous Anonym, at lördag, augusti 20, 2005  

  • Hexi: Kul! Ilar genast dit!

    By Blogger carra, at lördag, augusti 20, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home