2005-08-20

Kom tillbaka

Sara/Hedgehog listar fem personer som hon skulle vilja att de kom tillbaka från Nangijala, och ställer sina läsare samma fråga.



Fem personer... hm.. två är ju givna, men sedan då... bara fem personer sa du? OK, jag ska försöka begränsa mig:



• Mamma - goes without saying! Även om vi antagligen skulle fortsätta att göra varandra illa. Men kärlek är egoistisk.
• Farmor - jag har så mycket jag skulle vilja prata med henne om, som jag inte hade vett (läs: var för ung) att fråga om när hon levde.
• Tage Danielsson - för att hans humoristiska och humanistiska röst behövs i samhällsdebatten!
• Anna Lindh - den enda politiker jag har respekterat och sett upp till. Även om jag inte alltid höll med henne.
• River Phoenix - ung, begåvad skådespelare, som hade mycket kvar att göra.



Jag tänkte på Tove Jansson också, faktiskt. Om hon lovade att skriva fler muminböcker! :D Mer mumin åt folket, hävdar jag bestämt.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home