2005-07-28

Hemma igen

Klockan sex ikväll klev jag in i lägenheten här hemma, förvånat men ivrigt välkomnad av Pälsbollen, som tydligen halvt om halvt ansett mig förlorad. Det var obeskrivligt ljuvligt att hålla om honom, känna den fuktiga nosen mot min kind, och... vara hemma! Det är ju en rövarkula, förstås, men det är min rövarkula.



Jag tog ett långt, skönt bad. Lät vattnet skölja bort den långa bussresan. Soft music på radion. Hemma spred sig i hela kroppen.



Sedan har jag ägnat kvällen till att lägga ut bilderna från resan. Snart ska jag hoppa i säng - min säng! Men först vill jag bara sitta här med te i muggen och ett enda ensamt värmeljus på bordet. Och njuta.



Hemma igen.



---
The final countdown (aka count your blessings):

18-23/7: Kvinnor skriver
23-28/7: Hälsar på Felicia

2 Comments:

  • Hej tjejen!
    Har haft häcken full den senaste tiden. Och än är den inte tömd ;-)

    Så fint du har gjort det på sidan. Nice! Like it!

    Sköt om dig!
    Nu ska jag spana in dina bilder.
    *Kramar*

    By Anonymous Anonym, at torsdag, juli 28, 2005  

  • Elin: Önskar att jag kunde ta åt mig äran för sidans utseende, men nej - det är helt enkelt en template hos Blogger. Men jag tycker den är fin, förstås, gillar den sköna gröna färgen. Har aldrig haft en grön layout förut.

    By Blogger carra, at lördag, juli 30, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home