2005-11-09

Oss skrivare emellan

Min kusins trettonåriga dotter har gett mig det ovärderliga förtroendet att läsa en fantasyberättelse, som hon skriver på. Jag har bara hunnit ögna igenom det, men det ser väldigt bra ut med tanke på hennes ålder. (Inte för att vi åldersdiskriminerar någon på den här bloggen. But you get the picture.) Jag tänkte ta med mig berättelsen (ca 19 sidor, so far) och läsa på flyget ned till Uppsala i eftermiddag.



Lite vanskligt att lägga sig på rätt nivå i kritiken, men det är kärt besvär. Jag känner för och igen mig i den här tösabiten, och om jag kan hjälpa henne i hennes skrivande, så glädjer det mig.



Hon skulle behöva ett skrivarforum också, lämpligt för en tonåring. I hennes kommun finns det inget i den vägen, så det får nog bli på nätet. Känner kanske någon av mina läsare till bra ställen för skrivsugna ungdomar på nätet? (Ja, jag ska leta själv också.)

4 Comments:

  • Min dotter brukar skriva av sig på något som heter sockerdricka.se (eller .nu),, men jag vet inte om det kan kallas forum, direkt. Be henne kolla där!

    By Anonymous Anonym, at onsdag, november 09, 2005  

  • Konstigt...när jag var ung, strax efter det att staden Jeriko grundlades, så gick de av oss - som var intresserade av språk och skrift - med i olika skolpjäser, debattform och/eller skrivtävlingar: men det kanske bara gäller amerikanska skolor och inget som återfinns i Sverige?

    Samuel

    By Anonymous Anonym, at onsdag, november 09, 2005  

  • http://www.dang.se/skriva/

    För science fiction, fantasy och horror. Verkar passande, tycker jag. Önska henne lycka till, och säg åt henne att aldrig någonsin sluta skriva, OK?

    / Sanne

    By Anonymous Anonym, at fredag, november 11, 2005  

  • Snigel: Sockerdricka har även jag skrivit på, fast det var länge sedan nu. Ska göra ett återbesök och se om det är något för A (kusindottern)

    Samuel: Det är väldigt tunt med sådant i den skola/kommun där A bor, tyvärr.

    Sanne: Tack för tipset, det stället kände jag inte till. Ska kolla upp det!

    By Blogger carra, at måndag, november 14, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home