2005-11-07

En helt underbar vanlig måndagkväll

Ikväll har jag...



• Målat som sjutton! (Nähä?!) Jag skulle kunna fortsätta hela natten. Men jag har slut på papper, heh, i väntan på att de tre alstren ska torka.
• Lyssnat på opera under tiden. Maria Callas, närmare bestämt. "Un Bel Di, Vedremo" ur Puccinis Madame Butterfly i synnerhet. Sååå vackert!
• Svurit över kameran. Ägnat alldeles för lång tid (läs, tid som jag kunde ha använt till att t.ex. måla ännu mer) åt att försöka få ordning på den. Bah! Teknik ska fungera! Basta!
• Svurit över en dålig färg. Konstnärskvalitet i all ära, men det finns tydligen måndagsexemplar av akvarellfärger också.
• Njutit av Eva Dahlgren i fyrans insamlingskväll för jordbävningsoffren i Pakistan. Note to self: Must buy this CD!
• Skänkt pengar till jordbävningsoffren. Gör det du också.
• Läst favoritbloggar. Och skrattat gott.
• Kelat med kisse. Han vill för övrigt påpeka att detta var den viktigaste insatsen ikväll. Det, och att ge pengar till kissemissarna i Pakistan. (Det hjälper inte att jag påpekar att vi samlar pengar till människorna! "Offer som offer, katterna behöver också mat" påpekar den obeveklige fyrtassaren.)



Och nu ska jag försöka sova.
Trots att det kliar i fingrarna efter att få måla vidare.
*ger vardagsplikten och dito kraven fingret*

4 Comments:

  • Har självklart skänkt pengar, känns viktigt för mig med.

    Jag tror jag sköter mig rätt bra på kisse-kelsfronten också.

    By Anonymous Anonym, at måndag, november 07, 2005  

  • Madame Butterfly är ljuvlig. Tror jag var 8 år när min pappa presenterade mig för den operan. Oh, vad jag grät på slutet... så liten jag var.

    By Blogger Vi på Kantarellen, at tisdag, november 08, 2005  

  • Bra att du både skänkt pengar och samtidigt uppmanar andra att komma ihåg jordbävningsoffren i Pakistan! Men jag pratade med vänner i Kashmir och förödelsen är så komplex: en del har enbart fått några sprickor i sina hus medans det finns hus där hela familjer utplånats...

    Tror vi skulle visa fingret lite oftare...till fördomar, vår självupptagenhet och allt sådant som tar tid men är oväsentligt!

    Samuel

    By Anonymous Anonym, at tisdag, november 08, 2005  

  • Hexi: Bra, hälsar både jag och kisse :)

    Mamse: Har hört så mycket om den operan, men aldrig sett den, eller ens hört den, förutom den här sagolikt vackra arian, då. Det måste åtgärdas!

    Samuel: Det är så tråkigt att de här offren "glöms bort" jämfört med hur villiga alla var att skänka pengar efter tsunamin.

    By Blogger carra, at onsdag, november 09, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home