2005-10-31

November runt hörnet

Gråvädersinbäddad, mensvärk och utan choklad.
Tur att jag kan måla måndagen lindrigare!
(Och att dagen bjöd på en trevlig "överraskning".)
Jag experimenterar med olika tekniker och material. Det är så roligt, att jag kommer på mig själv med att le.
Trots allt.



Men emellanåt hettar det till. Leken blir till allvar. Och de där jäkla tårarna kommer. (Jag tycks bara vara ett enda stort skvalande numera!)
Nåja.
Det var skönt att gråta en skvätt. Och att få måla smärtan. Den som är så svår att klä i icke-gnälliga ord.



Har för mig att Ingrid berättade att bildterapipatienter bland annat får måla träd.
Jag skulle kunna tänka mig att gå i bildterapi.
Fast jag inte har någon som helst rätt att göra det.
Jag får nöja mig med att sätta färg på känslorna i min ensamhet.
Och det är (nästan) gott nog.







Titel: Trädrygg
(Oljepastellkrita, tusch, akvarell)



Ursäkta att det blir så många bilder på målningar här i bloggen. Jag har ett stort behov av att lägga ut bilder på målningarna (inte alla, förstås, då skulle det bara bli målninger, men de som känns viktiga), av någon anledning. Jag får nog göra i ordning ett sådant där galleri, som Boel önskade sig häromdagen. Så kan jag lägga alla bilder där, så att jag får mitt "publiceringsbehov" tillfredsställt och de som kan tänkas vara intresserade att titta kan göra det, utan att bloggen blir igenkloggad. :D

4 Comments:

  • Det där är ju egentligen inget träd! Det är ett vattenfall med massa föroreningar. Fast lite konstigt blir det förståss med skogen upptill.

    By Blogger Vi på Kantarellen, at måndag, oktober 31, 2005  

  • Först och främst; (((((Carra))))))

    Sen tycker jag du ska fortsätta lägga ut bilder på dina målningar. Det är ju också ett sätt att visa vem du är, precis som ditt skrivande men bara i en annan form.

    Själv älskar jag träd och gillar ditt. Det känns sådär genuint tungt och jordnära. Dessutom imponeras jag av skimret du lyckats få till i barken.

    By Anonymous Anonym, at måndag, oktober 31, 2005  

  • Vilka mäktiga färger...och jag sveps fullkomligt med av trädets naturliga former! Och de jordnära, de URSPRUNGLIGA, färgerna som vi änvänt oss av sedan grottmålningarna i Sydfrankrike och aboriginernas klippmålningar i Australien gjordes...WOW!
    Den röda, tunga och järnrika jorden som jag känner igen från mitt Kashmir...där Indusdalen fortfarande gör tvära och djupa kast mellan himmelshöga berg...som alltid lämnar sin prägel på mina stora shelwars* när jag kommer hem till eftermiddagsfikat med rykande färska pakoras* från bazaaren...vilka minnen dina färger väcker!
    Tack för färgerna...formerna...och minnena som återuppväckts!

    Samuel

    *=shelwars är de stora, vida, byxorna som från början kommer från Punjab...ett viddernas slättland
    *=pakoras är en friterad boll med chilefrukt som skall ätas lika het som det rykandet téet, eller chaii, som är obligatoriskt

    By Anonymous Anonym, at måndag, oktober 31, 2005  

  • Mamselamsen: Åh jag tycker så mycket om dina tolkningar! Det gröna skulle kunna vara mögligt lödder vid kanten av vattenfallet, eller något sådant.

    Hexi: Tack! Jag kommer att fortsätta lägga ut bilder, men jag ska nog skapa ett eget forum för det (målningsblogg, haha) Det ena behöver ju inte utesluta det andra, iofs.

    Samuel: Tack själv för ditt poetiska inlägg, jag sveptes riktigt med till Kashmir!

    By Blogger carra, at tisdag, november 01, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home