2005-11-02

Jag pysslar, alltså är jag

När jag kom hem tillverkade jag och skrev ett kort till J. Vi har ju ingen kontakt numera, men jag hoppas och tror att hon blir glad ändå - det skulle jag bli. En gång älskade vi varandra, det betyder mycket.



Sedan har jag lyssnat på Syster Tori och målat.
Tänkt på J, och på MB.
Sorgset, sorgset, sorgset har det varit ikväll.
Samtidigt är jag så innerligt tacksam över att min far och mina vänner är friska. Att jag är det. (Alldeles oavsett värk och elände.)



Har på Boels önskan skapat en målarblogg: Jag pysslar, alltså finns jag. Det finns inte så mycket annat än kvällens målningar där just nu, but more to come!



Kanske målar jag en stund till.
Trots att timmen är sen.



I am piecing a potion
To combat your poison

(Tori Amos, "Barons of Suburbia", The Beekeeper, 2005)

2 Comments:

  • Att måla låter verkligen som en lisa för själen...tyvärr avtog min motoriska utveckling i två-årsåldern men jag gillar att laga mat (!) och förr fotograferade jag en hel del (därav mitt konstintresse, hur ringa det än må vara).
    Tror att din vän J., eller f.d. vän, kommer att uppskatta ditt kort och förhoppningsvis kan det skänka henne styrka. Och så tackar vi för din målarblogg; Carra - The Gifted One!

    Samuel

    By Anonymous Anonym, at torsdag, november 03, 2005  

  • Det är en lisa för själen! Ska avslöja en "hemlighet": Jag kan inte måla. Egentligen. Just därför gör jag det! *fniss*

    By Blogger carra, at torsdag, november 03, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home