2005-11-03

Novemberregn

Det regnar.
Novembermörkret blänker svart där utanför. Hmm. Skrev "dör utanför". Intressant felskrivning. :) Ja, man kunde ju önska att mörkret dog - snabbt och effektivt! Men icke, nu är vi på väg in i den värsta av perioder, novemberhelvetet; och sedan den låånga, mörka vintern. Hu!!



De bästa vapnen mot novemberdeppen:



* Familj:
Åker hem till pappa far imorgon. Längtar efter honom!
* Vänner:
"Hängde" en stund med Boel efter jobbet, innan jag åkte hem till städning, tvätt och packande.
Pratade med Felicia tidigare idag.
Vänner - vänskapssamtal - vänhemhörighet.
Ovärderligt!
* Katten:
Som efter en kvällsvandring i novemberregnet är hysteriskt blöt och kelsjuk! :D
* Målande:
Städning och allt det där är måsten. Men det är målandet också. Det börjar alltmer likna ett beroende... ett positivt sådant, alltså.
* Ljus:
Värmeljus all over the place!
* "Get me out of here!!":
Åker till Lycksele (pappa) imorgon.
Åker till Uppsala nästa onsdag = minisemester = much needed!

6 Comments:

  • Det bästa med november är att det knappast kan bli mycket mörkare, blötare...eller deppigare: it's down hill from here on!
    Men, mycket riktigt, så är goda vänner, tända stearinljus, bra musik, god mat (och dryck därtill!) samt småpyssel det bästa sättet att hålla novemberdemonerna på avstånd.
    Har funderat på en sak...och, äntligen!, kommit på vad jag förknippar dina bloggar med: happenings, de är mentala happenings fast på Nätet! Awesome!

    Samuel

    PS Ha't så bra i Lycksele och Uppsala! DS

    By Anonymous Anonym, at fredag, november 04, 2005  

  • Hoppas du får en riktigt trevlig helg hos pappsingen!

    By Anonymous Anonym, at fredag, november 04, 2005  

  • I november, kan man mentalt förbereda sig för julpysslet.

    By Blogger Vi på Kantarellen, at fredag, november 04, 2005  

  • Ja fy 17 Carra jag håller med dig nu :( igår var det ju knappt ljust ute ju ...fast jag tycker ändå att det är skönt på något vis. då behöver jag inte be om ursäkt för att jag bara ligger hemma och trycker .. :-s
    minisemester låter skönt, det behöver du nog! Ta hand om dig och ha det bara SKÖNT!
    Stor kram!

    By Anonymous Anonym, at lördag, november 05, 2005  

  • Asså kanske känner katterna på sig att det är november eller att jag är nere, för gosigare är dem allt minsann.
    *bara tänker här lite*

    By Blogger BubbleOfBlue, at måndag, november 07, 2005  

  • Samuel: Happenings, det var inte illa det :) Thanks!

    Snigel: Det har varit en väldigt skön helg, men den gick alldeles för fort. Som vanligt!

    Mamselamsen: Jag vet inte om jag julpysslar just så mycket, men december är en klar förbättring gentemot november med alla ljusdekorationer överallt!

    Sia: Det är sant att detta väder befrämjar latmasken i en :)

    Bubble: Kanske katterna också har en släng av novemberdepp?

    By Blogger carra, at måndag, november 07, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home