2005-11-07

Att finna sitt fokus - the hard way!

Jag måste finna ett fokus i mitt liv.
Ett fotfäste.
Inte springa på varenda boll.
Lära mig att tacka nej till Roligt.



Jag har valt att fokusera på målningen.
Tills vidare.
Målningen ger mig sinnesro.
Och gör mig glad.
Medan skrivkrampen gör mig stressad.
Och frustrerad.
Därför har jag tagit en time-out från skrivandet. *
På obestämd tid.
Det var inget särskilt svårt beslut.
Trots allt.



Men idag hände det.
Plötsligt kände jag ett ljuvt stick inombords.
En längtan efter att skriva.
Då log jag för mig själv.
Det är ett steg i rätt riktning.
Ett mini-pini-ytte-pytte steg.
Men ett steg!
På vägen tillbaka till skrivglädjen.



* Utom i bloggen, då

6 Comments:

  • Det är ju ofta så att det man "måste" går inte alls, men om man släpper det och känner att man är fri från det - då blommar det upp igen!

    By Anonymous Anonym, at måndag, november 07, 2005  

  • Kommer det över mej ett MÅSTE, blir jag som en trotsig unge,, det fungerar inte alls!

    By Anonymous Anonym, at måndag, november 07, 2005  

  • ...You can't control an independent heart
    Can't tear the one you love apart
    Forever conditioned to believe that we can't live
    We can't live here and be happy with less
    So many riches
    So many souls
    With everything we see that we want to possess...

    ...If you love someone, set them free
    Set them free...

    (If You Love Somebody Set Them Free - Sting)

    Det är inte vi som begåvats med olika talanger utan gåvor som vi förvaltar...ibland en längre tid - ibland kortare - men knappast något vi kan ta för givet! Som med all kärlek!

    Samuel

    By Anonymous Anonym, at måndag, november 07, 2005  

  • Snigel: Exactemente! Det höll på att bli ett duktighetsprojekt av det hela, ett tvång och en jäkla massa krav. Det ska ju vara roligt att skriva! (För det mesta) Jag måste hitta tillbaka till den glädjen.

    Rita: Haha, ja det där känner jag igen, så kan jag också reagera. :)

    Samuel: Nej, kreativitet får inte tas för givet.

    By Blogger carra, at måndag, november 07, 2005  

  • Prexis! ibland känns det som om jag inte har lämnat ett enda av Freuds stadier - jag slukar böcker, och smörjer webben med det jag skriver och tala inte om trots... uj, uj, uj... Jo, jag e tebax förresten ;)

    By Anonymous Anonym, at måndag, november 07, 2005  

  • Skönt att höra att man är i gott sällskap :) Välkommen tebax!

    By Blogger carra, at onsdag, november 09, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home