2005-10-31

Bara en till...

Sedan måste jag verkligen gå och lägga mig! Fast jag skulle kunna stanna uppe hela natten; har jordens kreativitetsflyt! Typiskt nog är det måndag, och plikten kallar imorgon... :P Jag säger det igen: Varför kan inte arbetsgivaren ge sina slavar en och annan kreativitetsdag?? Precis som de (i alla fall min arbetsgivare) ger dem friskvårdstimmar. :)







Den här är utan titel.
(Akvarell, tusch)
Men inspirerad av den här raden:
For the heart is an organ of fire
(Ur The English Patient, 1996)



Fast... jag har inte så värst mycket eld i mig längre... :(



Jag har misslyckats på ett par ställen (med målningen, alltså), men trots det är jag väldigt nöjd med den. (Om man nu får säga så själv ;)) Jag fångade mina känslor.
Några av dem.
För så enkelt är det ju aldrig att man har en nätt uppsättning känslor, som man kan framkalla vid tillfälle/behov och analysera ur alla tänkbara och otänkbara vinklar.
Inte ens akvarellens möjligheter kan fånga mitt färgspektra!
Men jag älskar möjligheterna att uttrycka dem, som målningen ger mig. :)

11 Comments:

  • Alltså.... Gud vad du är duktig!

    By Blogger Vi på Kantarellen, at tisdag, november 01, 2005  

  • För i denna såg jag "Jordens kreativitetsflykt"

    Bara spana hur den sticker iväg.

    By Blogger Vi på Kantarellen, at tisdag, november 01, 2005  

  • Are You impressed - I'm impressed!
    Du är helt...otrolig!
    Råkade mest hamna på din blogg, läste lite av det du skrivit...och så nu - den här fantastiska bonusen...alla dessa underbara färger!
    Tack för att du delar med dig av din kreativitet, via ord och bild, till oss mindre bemedlade!

    Samuel

    By Anonymous Anonym, at tisdag, november 01, 2005  

  • Åhå, kraftfull målning. Fast jag ser nog mer vatten än eld. Eller kanske ett möte mellan dem?

    By Blogger Laanna, at tisdag, november 01, 2005  

  • Mamselamsen: Tack! Vilken intressant tolkning du gör! Det finns onekligen en "flyktkänsla" i målningen, det var en av de stämningar som jag utgick från när jag målade.

    Samuel: Åh, tack! *rodnar* Det var verkligen fina ord och betydde mycket för mig, tack.

    Anna: Tack! "The heart is an organ of fire" var inspirationen, men under målningen slog det mig att jag har nog inte så mycket eld i mig kvar. Om det är positivt eller negativt vet jag inte. Men vemod, som det blåa står för, det har jag mycket av, och det är *både* positivt och negativt, får man nog säga. Intressant att du ser vatten - jag är ju Fisk ;) och jag älskar vatten. (Och stenar. Helst båda i kombination)

    By Blogger carra, at tisdag, november 01, 2005  

  • Härligt att beskåda kreativiteten! :) Själv har jag inspiration till saker och ting men ingen riktig ork.
    Men den brukar komma tillbaka.

    By Anonymous Anonym, at tisdag, november 01, 2005  

  • Jättefin! Jag får genast lust att måla. Men det ska jag inte. Jag ska åka till kören. Om jag nu kan sjunga, är lite kraxig.
    Är väl inte värt att säga att jag har en kråka i halsen - för då tror väl folk att jag smittats av fågelinfluensan.

    By Blogger Bloggblad, at tisdag, november 01, 2005  

  • Carina: Det är underbart med kreativitetsflyt. Hoppas att du återfår din snart!

    Bloggblad: Tack. Hoppas du får måla en annan kväll. Och att du inte blir sjuk.

    By Blogger carra, at onsdag, november 02, 2005  

  • du har verkligen lyckats med känsla av lätthet.. att kunna flyga iväg.. jättefint...

    By Blogger Lyckliga Grodan, at onsdag, november 02, 2005  

  • Wow vad fiiiin! Jag är helt tagen. Du är verkligen duktig!!! Den här gillade jag jättemycket!!

    Kramar i höstmörkret!
    //Linda

    By Anonymous Anonym, at fredag, november 04, 2005  

  • Grodan: Tack! Jag önskar att jag kunde anamma den lättheten i mitt eget liv... :}

    Linda: Tack! Vad roligt att höra från dig, och att dessutom då få sådana fina ord :) Många kramar tillbaka.

    By Blogger carra, at måndag, november 07, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home