2005-11-08

... and i pray for jackie's strength ... *

Sorgsna tankar ikväll.
Målar. Och misslyckas.
Och igen.
Jag vet:
På en lyckad målning går ett dussin misslyckade.
Närapå.
Nu har jag påbörjat en tredje målning.
Och magin finns där.
Igen.
Tack och lov.
Förlorar mig i sorgset blått.
Callas sjunger min hjärtesmärta.



Lilla, lilla MB.
Du finns i mina tankar ikväll.
Du och din familj.
Det är det enda jag kan ge dig.
Mina tankar, min sorgsenhet.
Och min glädje.



Ja, min glädje.
Det vet jag att du vill.
Imorgon åker jag till Uppsala.
Till mina vänner.
Och jag ska njuta av varenda sekund.
Tillsammans med dem.
Det vet jag att du också vill.



Ibland måste man få vara odelat ledsen.
För att kunna vara odelat glad.



* Citat ur "Jackie's Strength", Tori Amos, The Choirgirl Hotel, 1998

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home