2005-10-09

Smärta, men med guldkant

En dålig dag med mycket värk. Skulle gå på min gudsons femårskalas, men jag orkade inte. Jag är så trött på att ha ont. Trött på att hindras av värk, trött på min kropp som sviker. Och ja, jag vet att det finns de som har det värre. Men jag kan bara utgå från hur det är att leva i min kropp. Och den gör ont.



Helt bortkastad var inte dagen, dock. Tittade på den underbara filmen Finding Neverland med the one and only Mr Depp i huvudrollen. Fick gråta en skvätt - behövligt! - och samtidigt tröstas av filmens budskap om fantasins krafter.



Särskild tröst gav den här dialogen:



- I still have no idea what to write.
- Write about anything. Write about your family, write about the talking whale!
- What whale?
- The one that's trapped in your imagination and desperate to get out.




Jag ska befria den valen!

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home