2005-10-06

Rubrik, rubrik, mitt drottningdöme för en rubrik!

Kvällskurser är egentligen inte min melodi. Efter en lång arbetsdag - oavsett om den har varit stressig eller "lagom" - så känns det otroligt motigt att behöva ta sig iväg till en kurs. Tröttheten dunkar bakom ögonlocken och soffan känns mer lockande än någonsin. Bara tanken på att försöka ta in ny kunskap får hjärnan att stänga ned och åka på långsemester.



Eftersom jag är lite trött efter gårdagens "utsvävningar" (jag suddade ju till typ halv tio! :D) så kändes det om möjligt än mer motigt att bege mig till Photoshop-kursen. Det var faktiskt så att jag för en stund funderade på att skolka. Men nej, jag har ju sett framemot den här kursen och det är så få träffar att jag behöver gå på dem alla!



Och jag är glad för att jag inte skolkade!
All trötthet blåstes bort och kroppen fylldes av skön entusiasm, när vi väl satte igång. Hur kul som helst har det varit ikväll! Vi har börjat arbeta med lager och bl.a. målat om ett hus... börjar också fatta vad en del av alla de däringa tingesterna på paljetterna (heter det så?) är till för. Och möjligheterna tycks mig plötsligt oändliga! För att inte tala om hur fel och bakvänt jag har jobbat med mina bilder. Undra på att en del av dem har sett lite märkliga ut! :D Men kan man inte så kan man inte, det är ju därför jag påbörjade den här kursen. (D-oh!)



Skulle egentligen vilja sätta mig och leka vidare här hemma... men nu blev jag plötsligt väldigt trött igen. Väldigt!



Men i helgen, då jäklar! Och det bästa är att jag även kände Kreativiteten börja röra på sig nere i de djup där den har sovit på senare tid, alltför många veckor... Åh jag hoppas jag kan komma igång med målandet - skrivandet - fotograferingen igen! Det behöver inte vara allt på en gång, jag skulle bli överlycklig över ett par droppar kreativitet åt något håll, vad som helst bara inte denna tomhet.



Men först måste jag sova.
Sedan måste jag jobba.
Sedan är det helg.
Sedan...

4 Comments:

  • Jag tror det heter "paletter", utan J. ;o)

    Vad kul att du gillar Photoshopkursen! Jag har glömt mycket av det jag en gång lärt mig, men det är ett fantastiskt program att använda när man kan finesserna.

    By Anonymous Anonym, at fredag, oktober 07, 2005  

  • Det har du naturligtvis rätt i!
    "Paljetter", hahaha... herregud hur trött var jag egentligen när jag skrev det där?! :D

    By Blogger carra, at fredag, oktober 07, 2005  

  • åå det verkar kul med photoshop.. jag bara fuskar jag.. trycker på helpknappen och fattar oftast ingenting.. men kul är det..

    By Blogger Lyckliga Grodan, at fredag, oktober 07, 2005  

  • Det är superkul! Och då har vi ändå bara hunnit sniffa på några få funktioner... mycket roligt kvar att upptäcka!

    By Blogger carra, at fredag, oktober 07, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home