2005-10-03

Shopaholic?

Nää, nu får någon sätta fotboja på den här shopping-Rödhättan! Hon löper ju fullständigt amok denna månad - nu har hon varit iväg och köpt sig en ny mobil också! Vad ska vi göra med galningen?!



Shopping-Rödhättan:
*harkel*
*skrapar med foten i golvet*
*mumlar*
... synd om... ont... värk... smärta...



Samvetet:
Men det är väl ingen jävla ursäkt! Massor med människor har besvär med värk, inte springer de och shoppar som skållade ekorrar för det!



Shopping-Rödhättan:
... mina pengar...



Samvetet:
Jaa - och?! Lägg dem på något vettigt istället! Du har ju redan en mobil!



Shopping-Rödhättan:
*blänger sturskt*
*sätter hakan i vädret*
*knycker på nacken*
(Aaaaj! Nej, inte knycka på nacken!)
*sätter hakan ännu högre i vädret*
... men den är gaaaammal, displayen är rispig och skadat, och batteriet håller på att ta slut! Nytt skal och nytt batteri kostar pengar det också; en ny mobil blev bara ett par hundralappar dyrare!



Samvetet:
*suckar*
*rullar med ögonen*
*blir svaret skyldig*



Shopping-Rödhättan:
*triumfatoriskt*
... dessutom... VILLE JAG HA!!



Samvetet:
*sätter sig i ett hörn och gråter av hopplöshet och förtvivlan*



En Samsung SGH-X480 (dessa jäkla telefonnamn!) blev det. För 1100 kronor hos Cyberphoto, som lämpligt nog är situerat här i Umeå. Så efter att jag hade knappat in beställningen var det bara att cykla iväg och hämta den lilla söta nallen.



Sedan har jag lekt. Heh. Eller lekt och lekt, men det är onekligen en del nytt med den här telefonen, även om den är mycket modest jämfört med andra, myycket dyrare modeller. En stilla undran: Kan inte alla tillverkare använda sig av samma system när det gäller knappar och strukturer och sådant där??



Värst var det när jag trodde att det inte fanns något uttag för laddaren!
Jag tittade på bilden i användarboken, jag tittade på mobilen. Jag vände och vred på mobilen. Jag tittade på bilden igen, tittade på mobilen igen. Öppnade och stängde locket. Tittade på bilden igen, kastade en sur blick på mobilen.
Ah men vad faan, det måste väl vara första gången i världshistorien de har missat att sätta dit ett uttag för laddaren på en mobiltelefon?!



Sedan fick jag syn på en liten knapp, som jag trodde var till för att "låsa upp" locket. Provade att öppna locket utan att använda knappen, gick hur bra som helst. Petade lite på knappen, aha... det verkar vara en slags "gummiflärp"... *drar prövande* AHA!



*host harkel*
Nåja. Jag har aldrig utgett mig för att vara särskilt teknisk. :)

6 Comments:

  • Vem har sagt att min inte kan köpa glädje?

    By Blogger Vi på Kantarellen, at måndag, oktober 03, 2005  

  • klart du ska ha en ny mobil!!!

    By Anonymous Anonym, at måndag, oktober 03, 2005  

  • *s* Du är för härlig! Känner igen den där inre dialogen.

    By Anonymous Anonym, at måndag, oktober 03, 2005  

  • Grattis till nya mobilen! Helt klart BEHÖVER du en ny mobil till tröst. Samvete kan gå och dra ett täcke över sig tills du har mindre ont nån dag.

    By Anonymous Anonym, at tisdag, oktober 04, 2005  

  • Hur shoppar en skållad ekorre?;) Har ekorrar också ett plågat samvete?

    By Blogger Laanna, at tisdag, oktober 04, 2005  

  • Mamselamsen: Det är nog Luther vi ska skylla på. Eller George W Bush. Han har så mycket på sitt samvete, att han gott kan ta det här också! ;)

    Sara: Tack - det tycker jag också! Tur att vi röstade ned Samvetet. ;) Det hade faktiskt aldrig en chans...

    Sari: Hmm, ja, det är ju sjutton att man ska behöva puckla runt med sitt Samvete sådär när man har köpt något "onyttigt". Det är ju inte som att jag rånade en bank för att köpa den där mobilen... det var ju mina pengar! Och dem måste jag väl få göra som jag vill med. Väl? :D

    Hexi: Det är skönt med förstående bloggvänner, som förstår vad en värkande flicka behöver!

    Kaxi: Se där, då hade någon nytta av min blunder i alla fall! :D Mobilen är annars väldigt söt och skön att "plippa" med.

    Anna: Jag vet inte, det var Samvetet som drog till med den skållade ekorren. Nästa gång jag träffar en skållad ekorre ska jag fråga ;)

    By Blogger carra, at tisdag, oktober 04, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home