2005-09-30

Tankeexperiment

Om jag var tvärtom, så skulle jag vara...



• Medelklass - vad betyder "klassresa", det finns ju inga klasser??
• Höger - individer, inte strukturer!
• Naturvetare - "humflum" får mig att skratta mig harmynt!
• Riktig kvinna - feminister vill avskaffa män och tvinga mig att jobba!
• Köttätare - "kaninmat" göre sig icke besvär här!
• Dokusåpadeltagare - behöver mina femton minuter!
• Haute couture - vad är "Kupan" och vad har det med kläder att göra?
• Stockholmare - jag vill ju inte bo på landet!
• Gift - vad har sexualitet med politik att göra??
• Hundägare - en chihuahua är den perfekta assessoaren!
• Morgonpigg - sömntutor går ju miste om halva dagen!



Vem är jag?

2 Comments:

  • Som svar på frågan vem du är så tycker jag mig skymta
    en politiskt medveten kvinna. Hon ser att klass-skillnaderna i dagens Sverige fortfarande i allra högsta grad kvarstår och äger medveten om att könsmaktstrukturer fortfarande styr vårt samhälle och individers val. Detta får konsekvenser i hennes politiska ställningstagande.

    Privat verkar hon inte ha mycket till övers för chica små hundar som accessoarer till en dräkt från Dior. Som den vetenskapliga humanist som hon är så föredrar hon kulturella nöjen framför dokusåpor.

    En vild spekulation till slut är att hon har gärna sovmorgon men sin katt.

    By Anonymous Anonym, at lördag, oktober 01, 2005  

  • Shw: Du slår huvudet på spiken! :)

    By Blogger carra, at lördag, oktober 01, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home