2005-09-26

Shopping (endast för intresseklubben ;))

Hej och hå, vad jag har shoppat... underkläder! *asg* Skämt åsido, det såg länge ut som om det "bara" skulle bli underkläder (högst nödvändigt, likväl), men så till slut hittade jag ett par svarta jeans, som jag också var på jakt efter. De är dock i tajtaste laget, så jag vet inte riktigt. Det är visserligen stretch, och då sägs det att man ska välja sådant som är lite tajt, och de sitter supersnyggt över baken, men över låren känns det lite "korvskinnsvarning". Men ändå! Jag kan för mitt liv inte bestämma mig om jag vill ha dem eller inte. Och det kanske är ett tecken på att jag ska lämna igen dem.



Jaja. Får sova på saken.



Jag skulle ju ha en snygg jacka/kavaj och några snygga tröjor också, men det gick åt så mycket energi att leta jeans att jag liksom blev blind för allt annat. Ett supersnyggt linne hittade jag på en affär... eh Lindex tror jag... men det var väldigt tunt och skirt. Det är nog inte riktigt min stil. Fast färgen var oerhört klädsam till mitt röda hår, en läcker blåfärg som säkerligen också skulle lyfta fram färgen på mina ögon.



Hmm. Får nog sova på det också.



Hann fingra lite på Susanna Clarkes Jonathan Strange & Mr Norrell också. (Ja, jag gick ju genom Åhléns, tror ni att jag skulle kunna låta bli att kika lite på böckerna där när jag ändå gick förbi...? Boktok, you know!) Men så kom jag ihåg att Siv hade hittat den i engelsk pocket för en billig slant på nätet, och jag vill hellre läsa den på engelska.



Istället köpte jag en kexchoklad, högst prosaiskt. Kanske inte det smartaste med tanke på hur jeansen satt över låren ;) men jag hade ju motionerat innan - ja vadå, att vandra runt i olika klädaffärer är väl också ett slags promenerande och promenader är ju nyttiga... *vissel*



Visst är det typiskt att när man har pengar och ska shoppa loss, så hittar man ingenting?! Jag svär att jag såg flera supersnygga jackor i rätt färg för två veckor sedan..

4 Comments:

  • Jag darrar av förväntan - har fått lön idag och ska till skoaffären på lunchen... Hoppas skorna kommit och hoppas jag kan ha dem!

    Vadå räkningar och mat? Jag har fått lön, här ska shoppas!!! ;o)

    By Anonymous Anonym, at tisdag, september 27, 2005  

  • Hoppas du hittade dem och att de passade!
    Själv hade jag en ursinnig shoppingrunda på lunchen (flexade lite) och lyckades över all förväntan - skriver mer om det sedan.

    By Blogger carra, at tisdag, september 27, 2005  

  • *snirf* Liten uppdatering så här på kvällskanten - skorna hade inte kommit! *buhuuu* Jag som sett fram emot att få förstöra mucho dineros bara på mig själv idag... Visserligen har jag betalat räkningarna med det ger inte alls samma njutningskänsla. (Shopaholic? Vem Jag???)

    By Anonymous Anonym, at tisdag, september 27, 2005  

  • Nää, vad trist - räkningar istället för skor! :( Det låter så... så... vuxet! :D

    By Blogger carra, at tisdag, september 27, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home