2005-09-26

Vardagslyx

"Det är måååndagmorgon, och där ute är det grått!"
Men det gör faktiskt ingenting.
För en gångs skull.
Jag har just köpt flygbiljetter.
För min tripp till Uppsala i november.
Blotta tanken på att få byta miljö gör mig glad.
Även om det är en och en halv månad till dess.
Dessutom har lönen kommit.
Och jag ska shoppa.
Vet precis vad jag vill ha.
D.v.s, mycket!
Jag vet bara inte vad av allt det där jag ska välja
Vardags- och I-landsproblem.
Jag vet, jag vet.
"Men det är mååååndagmorgon, och där ute är det grått!"
Då får man glädjas - och våndas - över det lilla.

4 Comments:

  • Weeei! vad härligt med en uppsala-tripp! vad ska du dit och göra månne? jag vill också åka till Uppsala! :s tror du jag kan få komma med som handbagage? :D

    By Anonymous Anonym, at måndag, september 26, 2005  

  • Jag ska hälsa på vänner, shoppa och lyxa mig lite i största allmänhet. Klart du får komma med som handbagage :)

    By Blogger carra, at måndag, september 26, 2005  

  • Låter som att du kommer ha det trevligt!! vad härligt! Frågan är bara hur jag ska få plats i en handväska? har du någon magisk formel månne? ;)

    By Anonymous Anonym, at måndag, september 26, 2005  

  • Det kommer att bli toppen! Längtar jättemycket.

    Vad gäller handbagagsmagin ska jag rådfråga diverse experter på området - främst Harry Potter och Rincewind (hos Terry Pratchett) - så ska vi nog lösa det ;)

    By Blogger carra, at måndag, september 26, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home