2005-09-27

Shopping - uppdatering för intresseklubben

Jäklar i den, vilket shoppingflyt jag hade idag - på lunchen! Utnyttjade möjligheten att "flexa" lunchen, och for sedan som en virvelvind över stans klädbutiker. Hehe. Nåja, inte riktigt så, men flyt hade jag, inte tu tal om saken. Det enda jag inte hann med var att äta, faktiskt. Hrmm.



Jag lämnade tillbaka jeansen. Sedan gick jag på Dixie, och utgöt mina jeansbekymmer och dito önskemål för den trevlige mannen som jobbar där. Han plockade omgående fram ett par jeans åt mig, som satt helt perfekt - det var kärlek vid första provning! Inte nog med det, de var lagom långa också för mina 161 centimeter; det händer inte ofta, ska jag säga! De var kanske lite mer "hipp" än vad jag vanligtvis brukar köpa, men som försäljaren sa:
Man måste vara djärv ibland!



Därefter virvlade jag vidare till KappAhl, där jag inte hittade något, och sedan in på HM. Och se, där hängde ju "min" kavaj - vete sjutton var den var igår! :D Huuur snygg som helst, och en mycket häftig färg mot den röda kalufsen. Hittade även en tröja i samma färg.



Det var kanske tur för min ekonomi att jag inte hade ännu längre lunchrast...
Men nu har jag de jeans och den kavaj, som jag ville införskaffa. Plus lite sköna underkläder. Så jag är mycket nöjd med min shopping. ;)
Fast... det är ju det där snygga linnet jag såg igår... det var inte så himla dyrt heller... en minst lika smickrande blåfärg som kavajen och tröjan...
... hmm!!



Känner mig förfärligt sällskapssjuk och partysugen ikväll! :) Skulle vilja gå ut på lokal och visa upp mig. Känner mig som värsta hotta baben! Hahaha, nåja, viss överdrift. Men det är en skön känsla att känna sig fin. Utan att skryta vet jag att den där färgen klär mig.



Men det är tisdag, mycket kvar av arbtesveckan, inga sociala aktiviteter inplanerade förrän till helgen. *dramatisk suck* Som tur är så kunde jag hämta en bok på biblioteket, som jag länge har köat på; John Ajvide Lindqvists Låt den rätte komma in. En bra bok (som jag tror att den är) är alltid en bra kompensation för uteblivet uteliv. Heh...

6 Comments:

  • låter helt fantastiskt - jag har aldrig sån tur... grattis till great shopping!

    By Anonymous Anonym, at tisdag, september 27, 2005  

  • Grattis till lyckade jeans. Det är mitt stora problem också. mina höfter är så att säga "built to breed"

    Jag har utmanat dig att svara på frågor i min blogg. Bara att gå in och läsa=)

    By Blogger CrimsonAnna, at tisdag, september 27, 2005  

  • good hunting!! Jag vill också ha tur..

    By Blogger Lyckliga Grodan, at tisdag, september 27, 2005  

  • Sara: Det händer inte mig särskilt ofta heller. Men shoppinggudarna log mot mig idag :)

    Anna: Hmm, sådana höfter har jag också. Sa till försäljaren att jag egentligen inte har någon jeanskropp, varpå han svarade att om man hittar en sort som sitter snyggt, så har man en jeanskropp. :) Det var rätt gulligt, tycker jag.
    Ska försöka svara på dina frågor imorgon.

    Grodan: *blåser lite tursprinkel till dig*

    By Blogger carra, at tisdag, september 27, 2005  

  • Vad härligt det låter att virvla runt på stan: kavajen är FARLIGT snygg!!!!!!! Kappahl sa du? *petar i börsen* hm.. man kanske skulle slå till? :-D

    By Anonymous Anonym, at onsdag, september 28, 2005  

  • Sia: Nej, den finns på HM. 400 pix. Värd varenda krona, tycker jag. Jag älskar kavajer!

    By Blogger carra, at onsdag, september 28, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home