2005-09-29

Kameror och (icke-)glamour

Min arbetskompis B är inne och förevisar den nya digitalkameran (jobb, inte privat) - svååårt avundsjuk blir jag! Sedan tänker jag att jag ju ännu inte lärt mig alla finesser på min egen, högst modesta digitalkamera... gud vet hur många år det skulle ta att lära sig en värstingkamera som den B kom dragande med! *tröst för ett tigerhjärta*



Ikväll börjar Photoshop-kursen. Känns otroligt motigt just nu. Men det blir säkert kul bara jag har kommit på plats. För säkerhets skull åker jag inte hem efter jobbet, då finns det risk för att jag fastnar i soffan... erfarenhetens röst har talat... utan jag drar ned på stan, käkar något gott och kanske tar en promenad efter älven i det vackra höstvädret. Med min modesta, men ack så kära digitalkamera. ;)



För övrigt har jag fått rackarns många komplimanger för kavajen. Känner mig nästan som en glamour babe. Nästan! Jag tror inte att glamour babes är så stel och ledbruten som jag är idag. ;)

4 Comments:

  • Kanonsnygg kavaj! Jag älskar den vattenblågröna färgen.
    Tänkte också på det häromdagen när svågern visade sin nya fina digitalkamera som han inte lärt sig sköta. På min finns mängder med finesser som jag inte fattat än...

    By Blogger Bloggblad, at torsdag, september 29, 2005  

  • Kavajen är verkligen kanonläcker. Håll den undan från mig;) Jag gillar kavajer Skarpt=) Just nu drömmer jag om en i skinn-hårdrockstjej som jag är.

    By Blogger CrimsonAnna, at torsdag, september 29, 2005  

  • Vad härligt det låter med en promenad längs med älven. jag gick till Nydalasjön igår med Grannen, det var helt underbart. Tror du det blir finväder idag? Det är dimmigt som 17! :-o

    By Anonymous Anonym, at fredag, september 30, 2005  

  • Bloggblad: Jag älskar också den färgen, och tänker passa på att investera i lite plagg nu när den är inne. Jag får väldigt blåa ögon jag bär den färgen :)

    Anna: Jag har satt Anna-larm på den ;)

    Sia: Jag tror att det blir toppen idag, bara dimman lättar. :) Nu blev det ingen promenad längs älven igår, men jag fick några superfina foton av Rådhusparken i kvällssol.

    By Blogger carra, at fredag, september 30, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home