2005-09-26

Shrek 2

Jag glömde orkade inte skriva något om Shrek 2 igår - hade ingen skrivlust alls. Men den var så rolig att jag måste knattra ned några rader såhär en dag senare; faktum är att jag nästan tycker den var vassare än ettan. Främst tack vare denna charmör - I give you... Puss in Boots!







Please, no, por favor, por favor, please no, I implore you. I was doing it for my family! My mother she's sick and my father he lives off the garbage. The king offered me much money and I have a little brother...
(Avdelning: Yeah, right... lita aldrig på en katt med de ögonen! *asg*)



(Jag är normalt sett ingen fan av Antonio Banderas, men här var han - eller hans röst, snarare - en fullträff. Och det var skojs att han fick driva med sig själv och sin roll i Zorro.)



Siv tycker att han är lik kisse, och efter att ha sett filmen är jag böjd att hålla med. Om Da King kunde bära stövlar (han har faktiskt aldrig kommit på den idén, kanske jag ska tipsa honom?) så skulle han kunna agera som stand in för Puss, I'm sure!



Den odrägligt charmige Puss in Boots i all ära, men det jag skrattade mest åt var det här:



Åsnan (kastad i fängelsehåla tillsammans med Shrek och Puss):
You're supposed to say "You have the right to remain silent!" No one said I have the right to remain silent!
Shrek:
Donkey, you HAVE the right to remain silent. What you lack, is the capacity.



Något säger mig att min far och mina vänner har haft anledning att tänka så om mig mer än en gång... de är bara för snälla för att säga det högt! :D

2 Comments:

  • he, he, Shreks kommentar dar ar obetalbar. Garvade f o sanslost at nagot ingen annan i salongen verkade nappa pa - nar "Knights" (Cops) visades och man anvande pepparsprej, d.v.s en stor pepparkvarn! Jag tyckte det var askul!

    By Blogger Carina, at torsdag, september 29, 2005  

  • Nämen vaa, det missade jag! That's it, jag måste se den igen :) Jag tror faktiskt att jag ska köpa filmerna, så att jag kan se dem sådana där dagar när livet är pest och man behöver skratta. Jag menar, jag fnissar ju bara jag tänker på t.ex. Puss in Boots! :)

    By Blogger carra, at fredag, september 30, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home