2005-09-24

Jaha

Följande lätt förvirrande konversation utspelade sig idag inne på Videoteket, där jag befann mig för att hyra båda Shrek-filmerna.



Expediten:
Nej, det här kortet gäller inte längre!
Han kastar det dramatiskt i papperskorgen.
Jag, aningen ängsligt:
Nehej...
Expediten:
Så jag måste be om leg.
Jag (fummel, fummel med körkortet), försöker vara rolig:
Vad trevligt att få visa leg vid min ålder!
Börjar skratta och tillägger:
Speciellt för en barnfilm!
Expediten, med ett väldigt rart leende:
Jag vill ju se era foton!
Jag:
Jaha...?
Han lämnar tillbaka körkortet.
Jag, förvirrat:
Är det här... alltså... ska jag inte ha ett nytt kort då? Eller?
Expediten, med en ängels tålamod:
Nej, det är legget som är ditt kort nu.
Jag:
Jaha...
Han flashar av ett strålande leende igen, i det han ger mig filmerna:
Då ses vi nästa vecka då!
Jag, förvånat:
Nästa vecka??
Expediten:
Ja, du får ha filmerna i en vecka nuförtiden.
Jag:
Jaha!
Han ler igen:
Men du får ju komma in tidigare, om du vill...
Blink, blink, liksom.
Jag:
Jaha...

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home