2005-09-24

Den där Åsnan

Shrek motsvarade alla förväntningar, och några till. Underbara animeringar, hejdlösa parodier på diverse sagor, oförglömliga karaktärer, träffsäkra one liners, åsså denna Åsna.







Jag skrattade mig förälskad i honom, faktiskt. Och inser att jag har mött min överman när det gäller att prata - jag kan faktiskt vara tyst (sluta skratta! det är sant!), men Åsnan pratar konstant.



OBS! Läs inte vidare om du inte har sett filmen och tänker göra det.



Här är några av Åsnans tirader, som fick mig att skratta högt, till kisses förundran:



Oh, what large teeth you have. I mean white sparkly teeth, I know you probably hear this all the time from your food but you must bleach or something, 'cause that's one dazzling smile you got there and do I detect a hint of minty freshness?
(Åsnan försöker prata sig ur en trängd situation med en drake. Och lyckas bättre än han kanske hade kunnat önska sig... ;))



Oh man. I can't feel my toes!
(Tittar ned och flämtar.)
I don't have any toes.
(Sätter sig tungt ned.)
I think I need a hug.



Alright, nobody move. I've got a dragon and I'm not afraid to use it. I'm a donkey on the edge.
(Åsnan och Draken kommer till undsättning.)



Princess Fiona (som träsktroll):
Donkey, shh, shh. It's me... in this body.
Åsnan:
Oh, my God, you ate the princess!



*torkar skrattårar*
Och om ni hyr/köper DVD:n:
Missa inte det oförglömliga "Karakoe-partyt i träsket"! Låten "Staying Alive" får en helt ny innebörd... *asg!!!*



Hade tänkt se tvåan omedelbums, men bestämde mig för att spara den. Har ju en hel vecka på mig... ;)



Ps: För fler roliga citat, follow that link! DS

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home