2005-08-26

Med helgen strax bakom hörnet

Fortsättning (och avslutning?) på den eviga följetongen "pappas målning":
När färgen hade torkat kunde jag konstatera att de detaljer jag målade dit tidigare på kvällen trots allt blev "rätt" i sammanhanget, dock alldeles för skarpa. Så jag tonade ned dem med en tunt utspädd färg, som går igen i tavlan. Det blev inte så tokigt.



Helt misslyckad är den m.a.o. inte. Men jag har fortfarande inte bestämt mig om jag ska ge bort den. Men jag tar med mig den nu när jag åker i eftermiddag.



Är jag velig eller är jag velig?? ;)



---
Veckans fyra:



Tema: Mat



Följer du kostcirkeln?
Nej. Jag äter t.ex. inte kött eller fisk. Men en jäkla massa grönsaker, frukt, ägg, ris, potatis, o.s.v. Vegetarian, you know. ;)



Lägger du stor tid på din matlagning?
Det är väldigt olika. Ibland har jag långa matlagningssessioner, då jag provar nya recept; det finns så många spännande vegetariska recept! Mycket storkok blir det också, så att jag kan fylla frysen med matlådor. Men till vardags lägger jag inte så mycket tid på matlagning, jag har så mycket annat roligt jag vill göra. Turligt nog finns det många vegetariska rätter, som inte tar så lång tid i anspråk.



Gillar du att pröva ny mat?
Ja - se ovan.



Vem/vad inspirerar dig när du lagar mat?
Ingen.



---
Gud vad skönt att det är fredag, och att få komma bort från stan ett par dagar!

3 Comments:

  • uppericktigt sagt fattrar jag inte om man sittre bakom ellrer framför tangentbortdet

    sittrer man bakom ellrer farmför det unndrar jag nu

    fast abuabu sittrer bakom flötet när han metrar abborore mågnga är där bakom flötet

    det säjer jag nu yo

    By Blogger Magnus Carlbring, at fredag, augusti 26, 2005  

  • Embryo: Bakom eller framför, därom tvistar de lärde. Själv sitter jag bakom. :) Det säger jag nu yo

    By Blogger carra, at fredag, augusti 26, 2005  

  • There are different opinions on this subject.

    By Anonymous Anonym, at torsdag, december 22, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home