2005-08-22

Hur det hela startade

Mamselamsen uppmanar Bloggare United att visa upp sina första bloggar... ja, pappersbloggar, alltså. Det var en utmaning, som jag förstås inte kunde motstå; jag har ju bloggat skrivit dagbok sedan jag var nio år!



Och kan man tänka sig: Jag visste var jag hade första dagboken!! Det är faktiskt en prestation för en sådan kroniskt tankspridd person som yours truly; tillika i ett hem som mest för jämnan ser ut som Jerusalems förstörelse.







Åh jag minns det som idag, hur oerhört lycklig jag var när jag hade fått köpa den; jag tyckte den var så fantastiskt fin! :)
(Ursäkta det dåliga fotot. Det gick inte att ta med blixt, reflexerna hamnade mitt i hästnyllet!)







Såhär ser det ut när man slår upp den. Lägg särskilt märke till svårigheterna att stava "detektiv"! (Nu kan jag det.) Namnet "Drew" tyder på att jag har läst Kitty (Nancy/Kitty Drew). Lustigt sammanträdande; jag skrev en brevdikt till Kitty på skrivarkursen i somras!







Famous first words :)
Och ja, jag är fortfarande morgontrött! Men jag stavar bättre. ;)

7 Comments:

  • Underbart! Men vad har du räknat ut för något på vänstersidan?

    By Blogger Vi på Kantarellen, at måndag, augusti 22, 2005  

  • Jag hade en likadan dagbok fast med en brun häst med vit bläs. Ack ljuva nostalgi! LOL

    By Anonymous Anonym, at tisdag, augusti 23, 2005  

  • Alltså, carra, du är bara för mycket...*skrattar*
    Jag ska leta fram min också, men det lär bli svårt...jaja, jag får leta helt enkelt...

    By Blogger maruschka, at tisdag, augusti 23, 2005  

  • Mamselamsen: Uträkningarna - ja säg det? :) De är i alla fall korrekta, trots att jag bara var nio och aldrig har haft särskilt lätt för matte :)

    Hexi: Jag läste faktiskt igenom alla mina gamla dagböcker för något år sedan. Det var nostalgi på hög nivå, och bjöd på både skratt och vemod.

    Maruschka: Vadå, när Mamselamsen kallar är det bara att lyda! :D Ser framemot att få se din dagbok :)

    By Blogger carra, at tisdag, augusti 23, 2005  

  • BASTA!!! *fnissar*

    By Blogger Vi på Kantarellen, at tisdag, augusti 23, 2005  

  • Gu va gulligt!!! :D Jag längtar till min digitalkamera, då ska jag oxå visa upp lite ur mina gamla dagböcker! :D

    By Anonymous Anonym, at tisdag, augusti 23, 2005  

  • Mamselamsen: Couldn't have said it better myself ;)

    Sia: Ja det är något visst med gamla dagböcker, särskilt den allra första. Ser framemot att få se och "läsa" dina!

    By Blogger carra, at tisdag, augusti 23, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home