2005-08-23

den där jävla sjukdomen...

Nyss fick jag, av en ren slump, veta att J, min bästis i gymnasiet, har fått leukemi. Prognosen var tydligen god, men ändå... leukemi!! Jag har förlorat nära och kära i cancer tidigare (hatar hatar hatar den där jävla sjukdomen!!), ändå blev jag chockad när jag fick veta det här. Som om det inte skulle kunna drabba någon jag känner och/eller i min egen ålder...



You're in my prayers, J.



Man ska aldrig, aldrig ta någon för givet. Aldrig.
Det vet jag ju. Ändå tenderar jag att göra det. Tills jag blir påmind igen.



Ikväll ska jag fika med Boel och Ingrid. De ska få varsin extra kram!

6 Comments:

  • Min yngste son (25 år) har leukemi,,förtvivlan är stor, MEN dom har kommit mycket långt med ny medicin, så hoppet finns, trots allt!

    By Anonymous Anonym, at tisdag, augusti 23, 2005  

  • Åh Rita, det visste jag inte... så hemskt! *tänker på och hoppas med er*

    By Blogger carra, at tisdag, augusti 23, 2005  

  • Man ska ta vara på de dagar man får och de vänner man har. Plötsligt en dag kan allt vara för sent.

    En stor stark kram till dig!

    By Anonymous Anonym, at tisdag, augusti 23, 2005  

  • Snigel: Så sant, så sant. Tack för kramen!

    By Blogger carra, at tisdag, augusti 23, 2005  

  • Tack för kramarna Carra! Snigel har så rätt, plötsligt kan det vara för sent. Och man står där med sin gula osthyvel som minne.

    By Anonymous Anonym, at tisdag, augusti 23, 2005  

  • Boel: Det finns fler kramar - det lagret är näst intill outtömligt! :)

    By Blogger carra, at onsdag, augusti 24, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home