2005-08-25

Nya färger, nya tag

Ända sedan jag började måla, d.v.s. i slutet av mars i år, har jag velat hit och dit när det gäller akvarellmålning. Första gången Jennie föreslog/frågade om det var jag nära att förklara henne galen :) Jag menar, akvarell, det är ju liksom så... svårt... för att inte tala om pretto... och jag kan ju hur som helst inte måla!



Under en gemensam kreativitetsdag i mitten av juni introducerade hon mig i akvarellernas förtrollade värld. Och jag var såld. Och vad fan, kan jag fuska i poesi så kan jag fuska i akvarell! tänkte jag djärvt.



Men därifrån till att faktiskt ta steget ut i akvarellvärlden, nej, se det var en annan femma. Flertalet gånger har jag utropat för alla som velat höra på, och alla andra, att nu minsann skulle jag börja med akvarell!
För att raskt falla tillbaka i feghet och velande.
Gång på gång samma scenario. Det började faktiskt bli lätt parodiskt.



Men nu ni! Idag ska det ske!
(Trots, eller kanske just på grund av gårdagens målardeppighet.)
Efter jobbet ska jag cykla ned till Konstnärsshopen (som börjar vara något av mitt andra hem) och köpa det där "startpaketet" i akvarell, som Jennie visade mig på senast vi var där för drygt två veckor sedan. Jag har tänkt på det ända sedan dess.
Och nu har jag tänkt klart.
Idag ska jag bli med akvarell.



Om jag inte hinner ändra mig en gång till...



Fortsättning följer!