2005-08-01

Fullständigt försumbar uppdatering

Än i denna dag kan jag inte höra "Cheek to Cheek", det gör för ont. Trots att karlskrället sedan länge är ute ur mitt liv, och det gör inte ont längre.



Det regnade i morse, högljutt mot mitt fönsterbleck. Jag låg vaken i kanske fem minuter och lyssnade på det. Sedan kröp jag längre ned under täcket - fick skuffa lite i pälsbollen först för att få plats - och somnade om. Halvt om halvt belåten med att jag även denna dag kunde stanna inne och mysa, utan att ens behöva ha dåligt samvete, nu när solen inte skulle skina. ;)



Och dagen har varit grå och ogästvänlig. Men här inne har teet smakat gott och värmt mig skönt. Ella Fitzgerald och Louis Armstrong sjunger på min CD så att hjärtat kan spricka av lycka. Utom "Cheek to Cheek", då - då byter jag spår. Jag behåller eftervärmen från det tidigare badet under min sköna fleesepläd. Och läser Fay Weldons auto da fay, som jag varmt kan rekommendera till alla. Utom när jag läser Wislawa Szymborska. Te, jazz och poesi; det går så bra ihop. Jag njuter.



Men nyss tog jag det sista värmeljuset, så jag måste ge mig ut i gråvädret åtminstone en gång idag. För att köpa nya ljus då. Jag kan inte vara utan värmeljus! Icke. Det går bara inte.



Te. Jazz. Poesi. Värmeljus.
Those are a few of my favourite things.
Vad mer kan jag inte leva utan?
Vänner. Min far. Mina böcker. Katten. Orden och färgerna och bilderna i mitt kreativitetsrus.



Idag har jag skrivit utkast till en dikt.
Bara en sådan sak!