2005-07-31

Får man vägra solen?

Det verkar betraktas som hädelse i detta land. Och tro mig, jag älskar solen lika mycket som gemene man. Men ibland... ibland vill jag inte umgås med den. Som idag. Det är nästan oanständigt vackert ute, och skönt ljumma vindar smekte mina bara armar när jag cyklade till ICA (haha, skrev CIA först!) för att handla. Ändå ligger jag här på min obeskrivligt slitna, fula, men ack så sköna soffa. Jag har så mycket jag hellre vill göra inomhus idag. Skriva, läsa, lyssna på musik, måla, kela med kisse, dricka kaffe, kanske ta en tupplur i soffan.



Så då gör jag det. Vägrar solen. Och även om ett förfärat samvete piper till ibland - hur kan du vara inne när det är så vackert väder?! - så njuter jag hejdlöst. Yep. Så är det. ;)



Men tro mig, om solen skiner imorgon, då kommer jag att sticka ut fortare än ni kan säga jaha där ser man! Ety det finns då gränser för hur mycket man kan vägra solen i detta land - jag säger bara "november"! :D

3 Comments:

  • Jag minns den tiden för tre år sedan. Det var ju också en tråd på Succé om denna händelse.

    Ja, nu är ängeln tre år och det går bara så fort. Tack för dina ord!

    Jerry
    http://jerryolsson.se

    By Anonymous Anonym, at söndag, juli 31, 2005  

  • Japp! Det är en hädelse, men jag instämmer totalt. Som tur är har vi regn här.

    By Anonymous Anonym, at söndag, juli 31, 2005  

  • Jerry: Ja rätt vad det är så kommer han inslajdandes på er gård i sin första *riktiga* bil ;)

    Kattis: Skönt att det finns fler som vägrar solen emellanåt :D Fast... jag undrar vad vi ska tänka om detta när det är som mörkast, gråast och kallast i november? :P

    By Blogger carra, at söndag, juli 31, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home