2005-07-10

Men har man sett på sjutton!

Det bidde ju något kreativt den här dagen (lördag) också! (Även om det har hunnit bli söndag under tiden.) Jag har blivit med blogg - igen!



Först var det ju Boktokspladder, som såg dagens ljus.
Och nu detta... dagboken ersätts av en blogg!



Gaaaah! :D



Jag har länge, länge sniffat runt bloggverktygen. Men efter att skräckslaget ha följt den stundtals hetsigt elitistiska debatten kring vad en blogg verkligen är (vem som nu har dött och fått makten att definiera det!), så tvekade jag längre än längst. För det här är ingen blogg enligt "deras" definitioner.
Det här är en dagbok på nätet. I all enkelhet.
Punkt slut.



Jag råkar bara tycka att själva bloggverktyget är behändigt.



Inget fel på
diary-x. Nej då. Det har snällt tjänat mig i nästan tre år utan att ha bråkat mer än någon enstaka gång. Det har faktiskt varit en väldigt hjälpsam och vänlig tjänst.



Men så är det ju det här med att jag emellanåt skriver flera dagboksnoteringar per dag. Och det är ju mer åskådligt med ett bloggverktyg än att, som tidigare, tjata om "dagens andra (etc) uppdatering". Jag menar, tänk om - ohmygod! - någon skulle missa ett inlägg, hahaha!
Dessutom syns arkivet tydligare. Och folk kan ge kommentarer till varje enskilt inlägg.



En klar fördel gentemot diary-x och liknande tjänster, if you ask me!



Sent omsider har jag låtit fördelarna (se ovan) överväga nackdelarna (detta jävla tjat om vad som är en riktig blogg!) och skapat mig en liten blogghörna för mina nedtangentade tankar.



Och den som inte gillar det, h*n kan söka sig vidare till en "riktig" blogg! ;)



---
The final countdown (aka count your blessings):



18-23/7:
Kvinnor skriver

3 Comments:

  • Det ser fint ut det här! Keep on blogging... ;)

    By Anonymous Anonym, at söndag, juli 10, 2005  

  • Javisst känns det som att komma ut ur kylskåpet att börja blogga! Jag har också gått och grunnat och "kanskat" en längre tid innan det var dags.
    Känns på bara två veckor som om jag fått ett gäng med nya trevliga kompisar som jag bara måste besöka varje dag.

    By Blogger Bloggblad, at måndag, juli 11, 2005  

  • Carina: Tackar! Jag är supernöjd nu när jag äntligen har skaffat mig en blogg.

    Bloggblad: Haha, komma ut ur kylskåpet, det var en bra liknelse!

    By Blogger carra, at onsdag, juli 13, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home