2006-04-06

Stress och tröst

Nu börjar det märkas, att jag har fått ytterligare arbetsuppgifter och därmed ett större ansvarsområde på jobbet; det är så ofantligt mycket att göra just nu, att jag bränns sönder i kanterna. Ändå är det bara början; de närmaste veckornas arbetsbelastning kommer inte att likna något jag har varit med om tidigare. Det var snudd på att jag skulle ha skippat Photoshop-kursen ikväll och jobbat istället, men jag lyckades sansa mig i tid. Istället tog jag helt idiotambitiöst med mig arbete hem, tänkandes att jag kunde jobba någon timme efter kursen. Ha! As if, liksom...



Istället bestämde jag mig för att ta mig an Ordbankarens uppmaning att lista tio tröstare, ett trevligt litet pyssel innan sänggåendet. Jag hade halvt om halvt på känn att det skulle bli svårt att komma på tio låtar, men ack nej, de bara flög ut från tangentbordet! What can I say, jag älskar, för att inte säga knarkar musik! Och jag hade nog utan svårigheter kunnat lista tio till. Vilket jag kanske gör någon gång. :)



Men här kommer dessa tio i alla fall. Låtar som ger mig mycken tröst, antingen det gör att jag får gråta av mig eller att jag skrattar och dansar. Låtar som berör mig!



"Happy Phantom" - Tori Amos
"Wake Me Up Before September Ends" - Green Day
"Nessun Dorma" - Jussi Björlings tolkning med enbart piano som ackompanjemang *ryyys*
"Paper Moon" - Natalie Cole
"It Takes a Fool to Remain Sane" - The Arks
"Mr Zebra" - Tori Amos
"Birds" - Neil Young
"Christmas Card from a Hooker in Minneapolis" - Tom Waits
"Gethsemane (I Only Want to Say)" - ur Jesus Christ Superstar
"Starkare" - Sara Löfgren



When you see me
Fly away without you
Shadow on the things you know
Feathers fall around you
And show you the way to go
It's over, it's over

(Neil Young, "Birds", After the Gold Rush, 1970)

2 Comments:

  • Tre träffar hittade jag i din tröstarlista, Fool to remain sain och tori låtarna (så klart). Önskar dig en trevlig helg, jobba nu inte ihjäl dig! :-o KRAM!

    By Anonymous Anonym, at fredag, april 07, 2006  

  • Förstod nästan att du skulle gilla Tori-låtarna ;) Jag skulle ledigt kunna göra en lista med enbart Tori-låtar! Hmm. Det kanske jag gör, come to think about it. Hon är ju min trösterska, s.a.s.

    By Blogger carra, at fredag, april 07, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home