2006-04-01

Efter snö kommer sol

Någon missunnsam person, förslagsvis en vädergud med dålig mage, måste ha tyckt att jag behövde straffas för mitt kaxande om ingen snö i Stockholm. Igår morse när jag landade var hela världen, åtminstone Bromma & Stockholm, insvept i en grå massa av ettrigt blöta, flygande snöflingor. Rent ut sagt ett jävla pissväder! *mutter* Jag förstod vinken... men inte hjälpte det, sursnön bara fortsatte att falla. Och falla. Och falla. Blött, kallt och jävligt!



Hur som helst, så hade jag en verkligt trevlig dag efter devisen "frossa i konst, kaffe och vänskap". Felicia mötte upp på Centralen, och vi kastade oss våghalsigt ut i snöregnet (sa jag att det snöade? ;)) med sikte på Sturekatten. Ett mycket trevligt fik i ett vackert 1700-talshus. Där satt vi sedan i godan ro med våra kaffe och pratade om livet i största allmänhet och konst i synnerhet. Ljuvligt!



Så småningom letade vi oss vidare till Nationalmuseum, där vi bevistade utställningen Konstnärspar. Åh, den tyckte jag om. Speciellt Skagenmålarnas verk; nu börjar jag förstå vad som menas med ljuset i deras målningar. Sigrid Hjerténs målningar blev jag också mycket förtjust i.



På eftermiddagen tog jag "tricken" ut till förorterna, för att landa hemma hos vännen r2 med sambo, där jag ska ha min bostad fram till på måndag. Egentligen hade jag behövt lägga mig och sova en stund, men det var alldeles för roligt att träffa r2 för att det skulle vara möjligt. Istället gjorde jag mitt bästa för att prata av hans, och sedermera även M:s öron. :) Njöt av att prata, retas och bara vara i vänskapstrygghet.



På kvällen var det fest med Koala och hennes pojkvän. Väldigt trevligt! r2, M och jag satt uppe vääääldigt sent, så det har varit lite trögstartat här på morgonen... eh fast nu är klockan tio över ett, så det har väl till och med blivit tidig eftermiddag. Hög tid att ge sig ut i det vackra vädret, med andra ord!



Ja, för idag skiner solen, bara så ni vet. Ska jag våga mig på ett "ha", tro? OK, jag tar chansen:
Ha!

7 Comments:

  • Ha det fortsatt trevligt i huvudstaden. Hoppas bara vädret blir bättre!!!
    Kram Nalle

    By Anonymous Anonym, at lördag, april 01, 2006  

  • Wei! Det låter som du har en toppenhelg trots vädret? :) Hoppas solen hinner skina nåt på dig! *KRAM*

    By Anonymous Anonym, at söndag, april 02, 2006  

  • Låter som en superhelg! Trevligt.
    *Kramar*

    By Anonymous Anonym, at tisdag, april 04, 2006  

  • Sorry!
    Det var vi som tog vädret med oss när vi åkte ner på fradagen :(
    Jag lovar, kikade flera gånger i väskan när jag packade och fick kasta ur all snö flera gånger, men det slank tydligen med på något konstigt vis ändå...

    Vi hade ändå en mycket trevlig helg och hoppas att du också haft det (verkar så iofs ;) ) med en fantastisk spelning i Berwaldhallen, Hellström och Taube...

    By Anonymous Anonym, at tisdag, april 04, 2006  

  • Jag höl på att avlida i soffan, bokstavligen, så trött var jag där på slutet. Men det var såå kul att träffa dig :)

    By Anonymous Anonym, at tisdag, april 04, 2006  

  • Det var bara på lördagen jag fick sol, annars har vädret varit bedrövligt. Men sh*t the same, jag hade väldigt trevligt ändå!

    By Blogger carra, at onsdag, april 05, 2006  

  • Lena: Min trötthet vände någonstans där efter midnatt, så det blev att vi satt uppe... ehum... väääldigt länge! Väldigt! ;)

    By Blogger carra, at onsdag, april 05, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home