2006-03-30

Nedräkning

Tittar på nyheterna, det är om KU och Göran Persson och allt det där, och det enda jag förmår ta in är att snön lyser med sin frånvaro i Stockholm. Här har den vräkt ned i stora mängder de senaste dygnen, och när jag nyss gick från bussen höll den på att blåsa omkull mig. Enough already, liksom! Men imorgon åker jag till Stockholm, och där snöar det inte. Just nu i alla fall. Måtte jag inte ta med mig snöeländet! *lätt hysteriskt skratt*



Dagen annars har varit hysterisk, möten möten möten, krånglande teknik, jag jobbade till tjugo över sex, och kom som en följd av detta till råga på allt elände försent till Photoshop-kursen, som började ikväll. Gaaah! Men det var otroligt roligt med kursen, förstås, även om jag har glömt förfärligt mycket från grundkursen i höstas - tur att vi fick repetera. Två av tjejerna från i höstas är med i den här gruppen, och det var en lisa för själen att se hur glada de blev av att se mig. Pratade en del med kursledaren under fikat, och har nog bestämt mig för att ta en kurs i fotografering också. Kanske hade det varit bäst att börja med det, men jaja, nu är det som det är.



Har packat och nu sitter jag här med en kopp te. Reveljen går halv sex imorgon *stön!* Är redan så trött efter den här sömnsvajiga veckan. Men förväntansfull - åh så skönt det ska bli att lämna stan för ett par dagar! Jag har inte planerat så mycket mer än att jag tänker frossa i konst, kaffe och vänskap. :)

2 Comments:

  • Hoppas du får en trevlig helg och att du inte tar snön med dig!

    By Anonymous Anonym, at fredag, mars 31, 2006  

  • Det är till och med värre skitväder här än vad det var hemma! (Dock betydligt mindre snö) Men det är gött ändå ;)

    By Blogger carra, at fredag, mars 31, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home