2006-03-29

Är han verkligen fast nu?

Enligt aftonblaskorna så är Hagamannen nu gripen, och polisen verkar säkra på att de har rätt person. Presskonferens klockan sjutton. Jag hoppas verkligen att det är rätt person; det skulle vara en sådan ofantlig lättnad! Visserligen finns det fortfarande och kommer det alltid att finnas våldtäktsmän, men just den här personen vill jag verkligen inte ha lös ute på gatorna. Även om jag har försökt att inte dras med i den allmänna rädslan, så har jag förstås påverkats av den, och detta under en sådan lång period, dessutom.



Jag tänker på de kvinnor, som har överfallits av Hagamannen, och på hans familj. Jag hoppas att de får den hjälp de behöver. Och över allt annat hoppas jag att det är Hagamannen som polisen nu har gripit, så att han inte kan skada en enda kvinna till!

4 Comments:

  • Hoppas också att de gripit rätt man! Äntligen i så fall. Ska kolla på nätet hur det ligger till.

    By Anonymous Anonym, at onsdag, mars 29, 2006  

  • Jag såg att Expressen, detta vedervärdiga organ, hade både namngett honom och publicerat en bild. Rätt magstarkt, if you ask me! Tänk om han faktiskt är oskyldig! Jag menar, självklart hoppas jag att det är rätt person, och polisen verkar ju säkra på sin sak, DNA är ett starkt bevis - men det har ju hänt att det blivit fel förut... då har han fått hela sitt liv förstört.

    By Blogger carra, at torsdag, mars 30, 2006  

  • Ja man hoppas ju för alla parter att det är rätt man de gripit. Men visst är det ofattbart att en familjefar gör sånt ohyggligt!!
    Tänk..Alla hans offer som kanske får svårt att komma vidare i livet!! Hans fru!! Herregud, hur tar hon det. Att hon levt med en våldtäktsman. Och hans barn. Hur ska de kunna leva med att deras pappa gjort något så fruktansvärt.
    Hans egna föräldrar (om de är i livet). Många är inblandade i detta och jag har inte ett uns medkänsla med honom. MEN! Är det nu fel man som pekats ut så är det ju förfärligt. De kunde väl ha väntat med bilden av honom tills han är dömd...
    Nalle

    By Anonymous Anonym, at torsdag, mars 30, 2006  

  • Jag läste precis VK på nätet.. tänkte precis samma som du:hoppas det är rätt man!!! :-o Vilket otroligt klavertramp om det inte är det, fast då kanske inte polisen skulle gå ut med det... fast det kanske de inte har gjort? Nåja, hoppas det är han nu då. Han lär ju inte få det så kul när han kommer på kåken :-s
    Hoppas ni har det bra, du och pälskungen! Kram

    By Anonymous Anonym, at torsdag, mars 30, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home