2005-12-19

Önskelista (at long last)

Nu kom ju tomten redan i slutet av augusti.
(Tomten = pappa far, i det här fallet.
Jo, för tomten har ställföreträdare när h*n inte är i tjänst.
D.v.s 364 dagar om året.
Ganska underbart! Come to think about it.)
Men ändå.
Om tomten nu skulle kunna tänka sig att utsträcka sin generositet.
Ytte-pytte-lite till.
Så önskar jag mig hett och mycket:
Operor!
Nej, inte operahus.
Inte operasångare heller.
(Fast kanske ändå... en snygg en...
som sjunger "Nessun Dorma"...
så ljuvligt att han blir stämd av Pavarotti!)
Eller operasångerskor.
Eller ens biljetter till operaföreställningar.
Nej. Nej. Och åter nej.
Inget sådant där tjafs.
Jag vill ha CD-skivor!
Kvalitetsinspelningar av Turandot.
Och La Traviata.
Kan mycket väl tänka mig Trollflöjten också.
Men framför allt.
F-r-a-m-f-ö-r-a-l-l-t!
Madame Butterfly.
Det är så vackert med opera.
Och jag målar så bra till opera.
Så snälla, snälla tomten!
Jag har varit snäll!
För det mesta.
/Din Rödhätta
(med akut skrivklåda)