2005-12-14

Whatever get you through the night 'salright, 'salright

Pratade med kusin J idag. Ett förväntat svårt samtal, som blev väldigt fint och... ja, om inte direkt lättsamt, så lättare än vad jag hade trott. Där fanns en känsla av samhörighet på ett sätt, som jag inte kan förklara här.



Efteråt fick jag jätteont i huvudet och i axlarna. Hade tydligen spänt mig mer än jag trodde. Trött blev jag också, nej, tröttare. Ville inte alls gå på julfesten på jobbet. Men det gjorde jag, och det var tur, för det blev (som alltid) väldigt trevligt. Och jag behövde den förströelsen. Chefen delade ut julklappar, och när jag kramade honom som tack sa han ett par ord till mig, som var nära att få mig att brista i gråt. Det fanns en sådan omtanke och värme i de orden, jag blev så rörd.



Fick krama lite på Jennie idag också. Lååång lunch. Jag fick prata, hon lyssnade. Hon fick mig att skratta. Kände mig trygg. Älskade, älskade vän.



Jag är så trött nu, det är lite si och så med sömnen. Jättemycket på jobbet att göra. Fast det är nästan skönt. Duktiga flickan har slagit på auto-piloten och jag får jättemycket gjort, även om det går långsammare än vanligt. Åsså slipper jag tänka så mycket. På kvällarna målar jag och gosar med min katt. Men imorgon är det jobbmiddag igen, denna gång med det gäng som jag jobbar allra mest tillsammans med. Vi ska gå på Grethas. Hu så jobbigt... roligt men jobbigt, hade faktiskt hellre varit hemma. Men sedan är det ju nästan helg, tack och lov. Och jag har klarat av den här första svåra, tunga veckan.

3 Comments:

  • Låter som du haft en rätt bra dag då.
    Och att ha en stund att gosa med katten är guld värt.
    Det hann jag i morse innan jag stack till pendeltåget. Katter är så mysiga och ännu mer på vintern på något sätt.
    RS
    kulturbloggen.com

    By Anonymous Anonym, at torsdag, december 15, 2005  

  • Vi pratade om katter på jobbet i dag, nästan hela dagen. Det började med att min chef sa att hennes båda döttrar hade lämnat sina katter hemma hos henne och hennes man.
    Den ena (äldsta dotterns) är några år, den springer hela tiden och gömmer tuggbenen för de två galna hundarna som redan bor där.
    Den andra, (yngsta dotterns) är bara 4 eller 5 månader. Den ligger och sover i föräldrarnas säng varje natt, för att komma undan från hundarna. Den låg gärna mitt på någons mage, allra helst i ansiktet.
    Då sa min kollega att hans mammas katt brukar väcka henne på ett annorlunda sätt. Den hoppar upp i sängen, sätter sig vid sidan av henne och slår ett slag med tassen på ena kinden. Vaknar inte matte så slår hon ett slag till. Hjälper inte det, blir det ett slag till, fast då med en klo!

    By Anonymous Anonym, at torsdag, december 15, 2005  

  • RS: Det är viktigare än någonsin att få kela med kisse nu. Det finns få saker som är så välgörande för själen som att gosa med en varm, spinnande, kärleksfull katt!

    Lennart: Haha, ja de har sina metoder att få upp en ur sängen. Min kisse kör med utstirrningstaktiken. Det är lite svårt att ignorera ett litet pälsansikte ca fem centimeter från ens eget ansikte, hur djupt man än sover! :D

    By Blogger carra, at fredag, december 16, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home