2005-12-21

Do the cat talk

Det finns tillfällen, ja det händer faktiskt allt som oftast att jag är glad över att ingen kan höra hur jag pratar med min katt, min älskade pälsbollskung. Det där kattkärlekspratet, som är så oerhört fånigt för alla andra utom den inblandade katten och tvåbentingen. Som kärleksprat tenderar att vara.



- Men heeeej, gubbse-puppsen!
- Snyyyyggingen!
- Snygging-pygging!
- Äääär du snygg, va? Äääär du söt?
- Åååh, så sööööt du är, jaaa, matte älskar dig jätte-pätte-mycket!
- Gullöga, silkestassen, lilla dumsnuten min, gullgroda, jaaa vad fin du är, åååh vad mysigt vi har det!
- Jaadå, purr purr purr!



O.s.v. O.s.v.
Det är verkligen tur att ingen hör mig! Gud vet vad de skulle tro om mig då.
Fast... nu har jag ju bloggat om det. (Ett säkert tecken på att jag lider av bloggsjukan?)
Gud vet vad ni nu ska tro om mig! :D

6 Comments:

  • He he he. Sådär pratar väl alla med sina djur?;)

    By Blogger Laanna, at onsdag, december 21, 2005  

  • Det hoppas jag verkligen! Come on, 'fess up!

    By Blogger carra, at onsdag, december 21, 2005  

  • Det där var väl inget! Du skulle höra mig: jag har olika "språk" åt de olika katterna, och surrar hela tiden åt dem. Speciellt om jag står ute på bron och röker när folk promenerar förbi... "Du är såå DukTig, kissa Precis där, jaadå!" Inte undra på att en del snabbt går till andra sidan gatan. ;o)

    By Anonymous Anonym, at onsdag, december 21, 2005  

  • Hahaha!!
    "Kissa Precis där", ja då skulle nog även jag snabbt fly fältet ;)

    By Blogger carra, at onsdag, december 21, 2005  

  • Men katterna GILLAR ju när vi pratar så där, det är säkert!

    God Jul till dig från mig och kiddarna!
    :o)
    /TM

    By Anonymous Anonym, at lördag, december 24, 2005  

  • TM: Ja det gör de; som de kan kråma sig när man smickrar dem! :) God jul även till dig och dina pälsisar

    By Blogger carra, at lördag, december 24, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home