2005-12-20

Nedtecknade mysterier mellan torkande akvarellfärglager

Först tyckte jag mig höra Pavarotti sjunga "Vi bor i Sverige" i en av sina arior. Sedan bytte även Callas språk för ett par sekunder! Märkligt.
Måhända har jag förlyssnat mig på opera?
Men näh!



Om man har skrinet med akvarellpennor till vänster. Och glasen med vatten till höger. Hur kommer det sig då att man stoppar akvarellpennan i ett av glasen? Och om man nu ändå gör fel, varför häller man då inte vattnet i akvarellpennskrinet?



Varför måste en katt alltid genast kasta sig på lådan och pinka, när man har bytt sand? Även om den gick alldeles innan man bytte? Och varför i h*vete måste de krafsa ur all den nya, fräscha sanden? Nåja, en god del av sanden, då. (Vadå, som en katt aldrig skulle överdriva?!)



Come to think about it, varför finns det inte självspolande kattlådor? Jag menar, mänskligheten har uppfunnit månraketer!! En självspolande kattlåda borde vara en baggis i sammanhanget.

5 Comments:

  • haha.. det där med kattlådan.. så sant.. alltid när man bytt sand.. så nog kommer det en katt som måste kissa..
    självspolande kattlådor.. något för oss att uppfinna alltså

    By Blogger Lyckliga Grodan, at tisdag, december 20, 2005  

  • Fatta vad mycket pengar det patentet skulle dra in! Ja, jag för min del skulle kunna betala en hel del för en självspolande kattlåda.
    Hmm... synd att jag är så jäkla otekniskt! ;)

    By Blogger carra, at onsdag, december 21, 2005  

  • Jag tror det FINNS nån sorst självspolande kattlådor. Eller lådor som går att spola i alla fall.

    Och självklart måste lådan pinkas in när den är ren för att markera sitt revis. I bland hinner inte husse hälla i nya sanden förrän första katten ska hoppa i lådan Katter! LOL

    By Anonymous Anonym, at onsdag, december 21, 2005  

  • Eller varför inte träna honom att gå på toa istället?

    http://www.karawynn.net/mishacat/toilet.html

    By Anonymous Anonym, at onsdag, december 21, 2005  

  • Hexi: Tror jag vet vad du menar för sort. Men jag vill ha en *kattoalett*!! Eller åtminstone att kattlådan kunde kopplas ihop med vanliga toan. Eller något sådant :)

    Snigel: Har du inte hört att det är svårt att lära gamla hundar att sitta? Fatta då vad det skulle vara att försöka lära en gammal *förlåt da king* att gå på toa! *asg*

    By Blogger carra, at onsdag, december 21, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home