2005-08-22

måndagspladder

Nej, det bidde ingen bio. Minsta motståndets lag vann (igen). På knock out.



Istället sitter jag uppkrupen i soffhörnet och lyssnar på syster Tori. Har ätit pasta med fräscha grönsaker, bråkat med Mjau-Mjau, som vankat omkring här som en äggsjuk höna och klagat, samt skrivit ett mail till en kär vän. Nu är klockan kvart över sju. Och jag ångrar att jag inte gick på bio. ;)



Surfar runt lite. Blir våldsamt avundsjuk på hur bra en del bloggare skriver, så roligt och piffigt och klokt och tänkvärt om vartannat. Vill också!



Men om jag inte orkade gå på bio, hur ska jag då kunna prestera något klokt och tänkvärt?? Eller ens roligt och piffigt, för den delen!



Istället gör jag det enkelt för mig och svarar på Veckans tjejsnack:



Vad gillar du bäst/sämst:



Kaffe eller te?
Jag gillar båda sorterna, faktiskt, men jag dricker kaffe i större omfattning. Med mjölk och utan socker. Teet tar jag straight. ;)



Öl eller vin?
Det är samma här, gillar båda delarna. Jag kan faktiskt inte säga att det ena är bättre än det andra; en kall öl en varm dag är oslagbart gott, och ett bra rödtjut är en njutning.



Mjölk eller öl?
Öl, faktiskt. ;) Jag drack kopiösa mängder mjölk när jag var barn, men nuförtiden använder jag det nästan uteslutande i kaffet. Fast ibland är det gott med ett glas kall mjölk, t.e.x. när det vankas pepparkakor.



Hund eller katt?
Katt, förstås. Herregud, hur skulle jag kunna skriva något annat, ens om jag tyckte annorlunda - vågar inte ens tänka på vad Da King skulle göra med mig!



Spindlar eller ormar?
Brr, ingendera! Fast jag är inte rädd för ormar, som jag är för spindlar (och alla andra kryp), så om jag måste välja så blir det orm.



Nä, det blir inte roligare (piffigare, klokare, mer tänkvärt etc) än såhär. Nu börjar nyheterna snart, hur som helst. Håhåjaja, vilken upphetsande måndagskväll... jag skulle ha gått på bio istället! Är jag velig eller är jag velig??



Eller... hemska tanke... borde jag skaffa ett liv??
(Nej, svara inte på den frågan ;))