2005-08-15

Mot pysselskogen!

Vardagen har verkligen tagit över min tillvaro igen. Det har varit väldigt hektiskt på jobbet idag. Och värre lär det bli. Den kommande perioden är ju en av de värre i mitt arbetsår, samma sak varje år, dessutom.



Men jag har i alla fall inte ont i nacken idag. Thank God for small mercies! ;)



Och nu har jag tagit en liten paus, som synes. Ety det är viktigt med pauser, för att orka. Särskilt när det är såhär stressigt.



Ramlar över en krönika signerad Johan Hakelius, som hyllar pysslet som underskattad feel good. Med pyssel menar han då inte "torprenoveringar", "Timrell-hamrande" o.dyl.



Det där har inget att göra med pyssel. Det är "livsstil". Konsumtion. Disajn. Fast ingen stavar det förstås så, för det ser fult ut.



Nej, fram för flörtkulor och förgyllda makaroner (!), menar Hakelius:



I det här överspända, råttröviga, ythysteriska, prettohelvetet som är vårt nu, skulle små puttrande härdar av pyssel rädda liv. För till och med när vi ska slappna av biter vi ihop för att göra det på rätt sätt. Jag säger bara yoga. Sanna mina ord: pyssel är vägen, livet och sanningen.



Jag skrattar högt för mig själv. (Och är glad att rumsgrannen är på sammanträde. Det verkar ju annars lite suspekt att skratta högt på jobbet ;))



Tänker att ikväll ska jag pyssla. Om pysselgudarna och min nacke är med mig!

7 Comments:

  • Lite pyssel är aldrig fel! :o)

    Man kan ju inte annat än le stort och igenkännande. Synd bara att alla mina pysselatiraljer är nedpackade.

    By Anonymous Anonym, at måndag, augusti 15, 2005  

  • Haha, det där var ju kalasbra!!:D Och jag satt häromkvällen och grunnade på vad jag skulle skaffa mig för en hobby! ;) *hihi* (det var innan jag fattade att bloggen *ÄR* min hobby! :D

    By Anonymous Anonym, at måndag, augusti 15, 2005  

  • Pyssel, ÄKTA pyssel, är underbart! Rädda det riktiga pysslandet.

    Och tack för din omtanke :)

    By Anonymous Anonym, at måndag, augusti 15, 2005  

  • Han säger pussel. men finns det något mer avstressande än PUSSEL. Gärna flera tusen bitar. man fika och umgås under tiden. Ohhh... det var länge sen, men när vi har flyttat ska det inhandlas ett hav eller ett berg.

    By Blogger Vi på Kantarellen, at måndag, augusti 15, 2005  

  • Hexi: Kan de inte packas upp igen? Annars är ju makaroner och lite guldfärg inte så dyrt. ;)

    Sia: Vi får tipsa honom om bloggande som pyssel! :D

    Kattis: "Rädda det riktiga pysslandet" - även det en bra T-shirt slogan!

    Mamselamsen: Jag vill också köpa ett hav! Fast ett hav utan bitar ;)

    By Blogger carra, at måndag, augusti 15, 2005  

  • Jodå, dom ska packas upp igen, efter en flytt som drar ut på tiden. Jag får nöja mig med mitt broderi så länge i brist på annat pyssel. LOL

    By Anonymous Anonym, at måndag, augusti 15, 2005  

  • Hexi: Way to go, girl! Keep on pyssla! :D

    By Blogger carra, at måndag, augusti 15, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home