2005-08-13

Jag, en fuskare!

När jag nu inte kan skriva (annat än bloggpladdret, då) så kastar jag mig helt i enlighet med "jag kan inte måla men gör det ändå" på nytt över ett versformat, som jag inte alls behärskar. Men skriver ändå. :D



Efter några försök finner jag att haiku har samma tjusning på mitt i detta fall ignoranta skrivarjag, som målandet har på mitt likaledes (ständigt) ignoranta målarjag.



Och det är en utmaning för någon så pladdrig (av födsel och ohejdad vana) som yours truly att begränsa sig till 5-7-5 stavelser! :D



Och eftersom jag är trygg i vissheten om att jag inte kan skriva haiku (men gör det ändå!) så vågar jag t.o.m. publicera fusket :D (Precis som jag brukar visa foton på mina målningar på nätet) Och ja, de är tänkt som en haikuns "trilogi".



Det enkla skrattet
i okonstlat samförstånd
med okänd syster



Det skrattigt enkla
i samförståndets konstart
med okändheten



Det okänt enkla
i skrattandets systerskap
med samförståndet




Hmm.
Hur var det nu han skrev, Ferlin:
Gud må förlåta mig somliga rader... :D

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home