2005-08-13

Finns det ett facit, månne?

Lustigt (och skönt!) ändå hur en målning kan räddas. I det här fallet genom att applicera ytterligare en färg. (Trots att jag försöker minimera antalet färger i sådana här målningar.) Och genom att beskära den.



Tänk om det vore lika enkelt (nåja...) med mitt skrivande!
Men där tycks jag helt sakna förmågan.
Trots att skrivandet ska föreställa vara det jag är bäst på. En talang, har jag till och med fått höra, även om jag skyr det ordet som pesten. Medan målandet "bara" är fusk. (Fuskigare, fuskigast!)



Var är mitt skrivandes räddande färg?
Var är mitt skrivandes brytbladskniv?



Var är mitt skrivande?!

2 Comments:

  • Been there, done that .. didn't get a t-shirt. Det är *Hemskt* när det inte går att skriva!! Och precis som du säger, hur tusan fixar man till det? :-p Skrivandets vägar äro outgrundliga ..

    By Anonymous Anonym, at lördag, augusti 13, 2005  

  • Ah det skulle bli en bra slogan, om man lade till ett enda ord:

    SKRIVANDE!
    Been there, done that.
    Didn't get a T-shirt!

    *fniss*

    By Blogger carra, at lördag, augusti 13, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home