2005-08-13

Pladder, pladder i bloggen där, säg mig vem som pladdrigast i bloggvärlden är?

Försöker måla, men det blir så dåligt. Färgerna är vackra. De leker med varandra. Men inte som jag vill.
För jag vet inte ens vad jag vill.
Jag bara kluddar. Ja, idag kluddar jag.



Man kan alltid göra kort av det. Eller bokmärken. Eller använda delar av det till ett kollage.



Det vräker ned igen. Men himlen är klarblå ovanför taket på huset mitt emot. Eh?
Kanske har jag fått mitt alldeles egna regnmoln. Då kan jag meddela att jag mycket hellre vill ha en egen sol.
Inte för att jag vill vara otacksam.
Men ändå.



Försöker skriva. Men det blir inget alls med det.
(Förutom bloggpladder.)
Orden är inte vackra. De vill inte leka med varandra heller.



Och inte fan vet jag vad man ska göra med dem istället!



Grannens baby skriker igen. Det måste vara den skrikigaste ungen i världshistorien.
En gång i tiden var det här ett väldigt tyst hus. Man kunde nästan höra sina egna tankar.
Men det var före Skrikiga babyn.
Jag måste erkänna att jag har tänkt fula tankar om Skrikiga babyn. Jag vet inte hur h*n ser ut. Säkert jättesöt. Då hade jag kanske kunnat ha överseende. Ja, även om h*n inte är söt, så skulle det vara lättare att stå ut med det eviga ylandet skrikandet, om h*n var mig mer bekant.
Nu vet jag bara att h*n skriker på en balkong alldeles ovanför min.



Fast det är roligt att lyssna på föräldrarnas pjollrande med henne/honom. Det är det. Eftersom jag har vädringsfönstren öppna hör jag dem lika tydligt som stod de på min egen balkong.
De tänker nog inte på hur väl det hörs.
Det händer att jag skrattar åt dem. Men tyst, tyst.
Jag vet hur väl det hörs. Nämligen.



Jaha. Vad ska jag nu göra?
Istället för att trötta ut bloggen med en massa pladder. Som säkert ingen orkar läsa. Jag menar, jag orkar ju knappt skriva det. ;)
Jag undrar om målningen har torkat nu.
Jag undrar om jag ska försöka mig på en ny målning.
Jag undrar om jag ska läsa. Istället.
Jag undrar, jag undrar...



Jag undrar om Paris Hilton snarkar när hon sover.
Hoppas det.

6 Comments:

  • Det är klart att Paris snarkar! Hon pratar ju i näsan, så det är klart hon snarkar!!
    Sen helt Off-Inlägg (of topic har man ju hört om) men jag älskar oxå Tori Amos o Pirates of the Carabean!!! Såg det precis i din presentation så jag var tvungen att påpeka det! :D

    By Anonymous Anonym, at lördag, augusti 13, 2005  

  • oxå gillar jag potter o pratchet oxå, ska jag tillägga! ;)
    AH, jag känner hur det bara flödar: nu kan vi bli helyllepolare! *asg* :D

    By Anonymous Anonym, at lördag, augusti 13, 2005  

  • Sia: Ja jag hörde riktigt hur det "klickade" när jag hittade fram till din sida! :D Via Blogportalen, f.ö., om jag minns rätt.
    Åh det är så underbart när jag råkar på någon som vet vem Tori är! Nog för att jag gillar att gå emot mainstream, men ibland blir jag lite trött på motfrågan "VEM??!" när jag berättar om Tori.

    By Blogger carra, at lördag, augusti 13, 2005  

  • Ja, shit vad många det är som INTE känner till henne!! Helt otroligt. Hon är grym = otroligt vacker, underbar röst ... och låtarna. När jag hörde Crucify första gången fick jag ståpäls och det får jag fortfarande, även om favoritlåten nog är Winter, tror jag.
    Via bloggportalen? Jösses!:-O Jag trodde inte min site var uppe där än men det kanske den är? :) Och vad härligt med klick. Det är så skönt när det säger Klick: Tänk om världen kunde klicka lite mer ... :)

    By Anonymous Anonym, at lördag, augusti 13, 2005  

  • Sia: "Winter" är en av mina absoluta favoriter! Och det var "Crucify" som fick mig att falla för henne.

    Eh. Jag är lite vimsig, så det kan ha varit via någon annan länk eller sida. Men strunt samma, huvudsaken att jag hittade fram till dig! :)

    By Blogger carra, at lördag, augusti 13, 2005  

  • Jaa! Och att jag hittade till dig! *klistrar fast ordentligt* ;)

    By Anonymous Anonym, at lördag, augusti 13, 2005  

Skicka en kommentar

<< Home