2005-08-08

Idrotts-gaaaaaaaah!!!

Jag brukar inte titta på sport, för det mesta, utom ishockey (ofta) och fotboll (emellanåt). Men ikväll, mellan torkande tavlor och emailskrivande, så hamnade jag framför friidrotts-VM och höjdhoppet. Medan jag mailade Snigel skreeeek jag över Emma Greens tredjepris; fatta vad stort, första VM och allt! Och nu... nu... shit!!! klarade Howard 2 meter, och är fortfarande med i tävlingen.



Puuuuuuuuuuuuuuh!



Nu måste jag nog faktiskt kissa innan Kajsa ger sig på nästa höjd! Una momento!



Så!



Medan jag väntar på nästa hopp, så slår det mig plötsligt hur jag skulle kunna lösa "problemet" med pappas målning. Den idén får ligga där i målarskallen och gro under idrotten, så får vi se om den bär ända fram.



Kan någon för övrigt tala om för mig varför jag sitter och tittar på det här? Jag som inte ens vågade titta på Carros 800-meterslopp igår! Jag kommer att få en hjärtinfarkt av nervositet, and whatnot! Och tänk, tänk om det blir mitt fel om hon inte vinner, för att jag aldrig brukar titta men nu gör det och... ja ni fattar! Precis som jag tittade bort Carros vinst i längdhopp i OS förra året, typ det enda jag såg från OS förra året och då sket det sig...



Men nu! JAJAJAJAJAJAJA!
Jävla Kajsa Bergkvist, vilket jävla hopp, du är ju bara bäst! Åh så snyggt!! Det kan t.o.m. jag, idrottsignoranten, fatta.
Och yes! nu rev amerikanskan ut sig igen!
"Vi" har guld igen!



Gud vad roligt för Kajsa, det var hon verkligen värd!